دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ برای مقابله با جریانات انحرافی، کمیته های تخصصی تشکیل شود

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ برای مقابله با جریانات انحرافی، کمیته های تخصصی تشکیل شود
آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی گفت: تمام مکتب‌ها و گروه‌های انحرافی که در قالب دین فعالیت می‌کنند، سرچشمه خارجی دارند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها اظهار کرد: مسوولان ادارات سازمان تبلیغات باید مرتباً تحت آموزش‌های تخصصی باشند و در غیر این صورت از زمان خود عقب می‌افتند.
وی لازمه موفقیت در کارهای فرهنگی را به روز بودن و آگاهی از شرایط دانست و تصریح کرد: طبق روایاتی که در کتب معتبر روایی آمده است حتی معصومین (ع) مرتباً تحت آموزش‌های الهی بود‌ه‌اند.
مکارم ‌شیرازی با اشاره به گسترش توطئه‌های فرهنگی در دنیای کنونی، بیان داشت: از همین رو باید آخرین اطلاعات را از تحولات ملی و بین‌المللی در عرصه‌های دین، فرهنگ و سیاست داشت.
این استاد حوزه افزود: پیشنهاد می‌کنم گروهی دایمی در سازمان تبلیغات اسلامی برای شناسایی جدیدترین شبهات و گروه‌های انحرافی و نحوه پاسخ‌گویی به شبهات و برخورد با منحرفین تشکیل شود.این گروه باید از فضلا و شخصیت‌های برجسته تشکیل شود و نتیجه مطالعات آنها در اختیار علما قرار بگیرد.
وی سودجویی و شهوت‌رانی را از انگیزه‌های پیدایش نحله‌ها و گروه‌های انحرافی برشمرد و گفت: بیشترین انگیزه‌ها در شرایط کنونی به مباحث سیاسی برمی‌گردد زیرا، دشمنان به دنبال از بین بردن مذهب به وسیله مذهب هستند.
مکارم‌ شیرازی، تعصبات قومی را از دیگر انگیزه‌های ایجاد فرقه‌های انحرافی ذکر و تصریح کرد: وهابیت بر اساس عوامل سیاسی و تعصبات قومی شکل گرفته است و اقدامات خرابکارانه آنها موجب آبروریزی است.
وی علت تلاش دشمن برای ایجاد و تقویت فرقه‌ها و مکاتب انحرافی را پیشرفت روزافزون اسلام ناب در سراسر دنیا دانسته و یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاخ آمریکا، و با مقاومت جانانه لبنان شاخ اسرائیل در منطقه شکسته شد و لذا به دست و پا افتاد‌ه‌اند تا به آئین ناب محمدی (ص) آسیب وارد کنند.
این استاد درس خارج فقه حوزه با تاکید بر این‌که نباید بهانه به دست دشمنان بدهیم، گفت: برخی اقدامات نابخردانه در بعضی مجالس مذهبی به اقدامات دشمن کمک می‌کند.
وی افزود: ائمه معصومین (ع) ما را از چنین اقداماتی بر حذر داشته‌اند و قرآن نیز صراحتاً بر ندادن بهانه به دست دشمن تاکید دارد.
مکارم ‌شیرازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حرف اول در عالم اسلام را پیروان اهل‌بیت (ع) می‌زنند و چشم‌ها به سوی پیروان این مکتب دوخته شده است.
وی توجه به مقتضیات زمان در موضع‌گیری‌ها و برنامه‌های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: متاسفانه برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند که باید دویست سال قبل متولد می‌شدند.
مکارم شیرازی یادآور شد: رمز پیروزی امام (ره) این بود که جلوتر از زمان خود را درک می‌کرد و بر همان اساس حرکت می‌کرد.
وی با اشاره به موضع‌گیری اخیر خود در خصوص محکومیت اهانت به قرآن در همایش سازمان میراث فرهنگی گفت: ما نمی‌توانیم در برابر بی‌احترامی به قرآن ساکت بنشینیم و لو اینکه بر ضد ما مطالبی هم گفته بشود.
مکارم ‌شیرازی افزود: بنده حاضرم آبروی خود را در راه قرآن و مقدسات اسلامی نثار کنم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تخصصی شدن کارهای فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید برای مقابله با جریانات مختلف انحرافی، کمیته‌های تخصصی تشکیل داد.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS