دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله شبستری؛ قرآن کریم دایره المعارف خداشناسی است

No image
آیت الله شبستری؛ قرآن کریم دایره المعارف خداشناسی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: قرآن به عنوان دایره المعارف و جامع‌ترین کتاب برای خداشناسی و توحید است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در محفل انس با قرآن کریم فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: قرآن مجید کتابی روشنگر، هدایتگر و وسیله‌ای برای درمان امراض روحی و جسمی بشریت بوده و اگر انسان به آیات ‌قرآن عمل کند، بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود.                           
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انبیا و ائمه اطهار(ع)، مساجد و مراکز ترویج اسلام و قرآن مجید را سه وسیله مهم در رسیدن به معرفت انسان دانست.
وی گفت: انبیا و ائمه اطهار(ع) به عنوان معلمان، مساجد به عنوان مراکز توحید و خداشناسی و قرآن مجید به عنوان دایره المعارف و جامع‌ترین کتاب برای شناسایی مسیر هدایت، خداشناسی، توحید و زندگی بشریت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: رمضان ماه رجوع به تعالیم و مفاهیم قرآن است، از این رو بایستی مسلمانان توجه بیشتری به کلام الهی داشته باشند، چراکه قرآن مجید در این ماه نازل شده و تلاوت آنان منازل مسلمانان را نورانی می‌کند.
وی توجه بر محتوا و عمل به قرآن را از وظایف هر مسلمان در قبال قرآن مجید دانست و اظهار داشت: حفظ معنویت و عمل به تعالیم و مفاهیم قرآن باید مورد توجه همه مسلمانان به ویژه جوانان قرار گیرد.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: متاسفانه تعالیم قرآنی آن گونه که باید در جامعه اسلامی ایران پیاده نمی شود.
آیت الله محسن شبستری افزود: اگر آموزه های قرآن کریم به صورت صحیح و کامل در تمامی امورات جامعه جاری شود، هیچ گونه مشکلی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نخواهیم داشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر رفع مهجوریت از قرآن در کشور گفت: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گام های مهمی در این امر برداشته شده، اما باید دانست که کافی نیست و هنوز جامعه و مردم تشنه معارف قرآنی هستند.
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS