دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مصباح یزدی؛ حجم شبهه افکنی ها نسبت به قرآن در تاریخ بی سابقه است

No image
آیت الله مصباح یزدی؛ حجم شبهه افکنی ها نسبت به قرآن در تاریخ بی سابقه است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ شبهاتی که امروزه در دنیا علیه قرآن‌ کریم مطرح می‌شود، در طول تاریخ اسلام بی‌سابقه بوده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در همایش رونمایی از نرم‌افزار معجم ‌موضوعی قرآن ‌کریم که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: در این زمان روحانیت وظیفه بسیار مضاعف و مهم‌تری نسبت به وظایفی که تمام علما در طول تاریخ داشته‌اند بر عهده‌ دارد، زیرا هیچ وقت علمای اسلام با چنین خطراتی مواجه نبوده‌اند.                                   
وی ادامه داد: در گذشته اگر اختلافی بود در معنای‌ آیه بود، اما هیچ کس نمی‌گفت که هر کس به فهم خود هر چه استنباط کرد درست است، اما امروز ترویج چنین شبهاتی بسیار نگران کننده است                .
آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه با وجود خوشحالی از اقبال مردم به قرآن، نگرانی از حیله‌های شیطانی که اساس قرآن را تهدید می‌کند وجود دارد، اضافه کرد: عجیب این است که در یک کشور اسلامی و بزرگ‌ترین پایگاه احیای قرآن چنین مطالبی بیان می‌شود.                            
وی تصریح کرد: کسانی که می‌گویند تاریخ مصرف احکام قرآن گذشته است و به ترویج این شبهات می‌پردازند، ضعیف‌النفس‌اند و می‌خواهند همرنگ جامعه زورمند و به اصطلاح پیشرفته دنیا باشند.                     
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) یادآور شد: آنها به دنبال آن هستند که حرفی بزنند که آمریکایی‌ها خوششان بیاید و به این اعتقاد دارند که باید به گونه‌ای حرف بزنند که آنها بپسندند.          
آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه اعتقاد به نزول قرآن از سوی خداوند برای بشریت دلیل بر مسلمان بودن نمی‌شود، تاکید کرد: مسلمان کسی است که به دستورات قرآن عمل کند و پیرو آن باشد.                
وی بیان داشت: خواندن قرآن با لحن و صوت خوب و تزیین خطوط آن اقدامی مناسب است، اما این موارد نباید جایگزین عمل به قرآن شود.           
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خطر جدی برای قرآن این است که عده‌ای از مسلمانان آن را برای شرایط کنونی مناسب ندانسته و این کتاب الهی را راهگشا ندانند.
 
منبع: www.farsnews.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS