دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛ فرهنگ مهدویت، فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی مسلمانان جهان را به برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان فراخواندند.
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛ فرهنگ مهدویت، فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛ فرهنگ مهدویت، فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی مسلمانان جهان را به برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان فراخواندند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت نیمه‌شعبان با صدور پیامی از همه مسلمانان و عدالت‌خواهان جهان به‌ویژه شیعیان و ملت بزرگ و سرافراز ایران خواستند که جشن‌های بزرگ نیمه شعبان، سالروز میلاد مسعود یگانه منجی عالم بشریت را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان یکی از ایام الله بزرگ و موعود تمام انبیا و وارثان الهی است تأکید کرد که تجلیل از نیمه شعبان، تجلیل و احترام به ارزش‌های بزرگ انسانیت و تجلیل از کعبه آمال و آرزوهای بشریت در طول تاریخ است. احیا و زنده نگهداشتن سنت حسنه چراغانی عمومی و تشکیل مجالس باشکوه و دعوت از سخنرانان مذهبی و مداحان و تشویق جوانان و اعطای جوایز به آنان، وظیفه همه مسوولان و رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیماست.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مهدویت، فرهنگ نور و هدایت و فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است گفت: فرهنگ مهدوی را باید از خرافه‌گویی جدا کرد و آن را با استدلال قوی و برهان‌های محکم و عقلایی به مردم جهان ارائه کرد. ما آنقدر درباره ظهور و فرج و غیبت و مسایل مربوط به موعود جهانی امم، دلیل محکم و قانع کننده عقلی و منطقی و علمی داریم که نیاز به گفتن بعضی از مطالب سست و سخیف و باطل و امثال آن نیست.

وی از عموم منتظران آن حضرت خواستند که شب نیمه شعبان که شب احیا و شب زنده‌داری و شب دعا و مناجات با خداوند متعال است، توبه و استغفار و انابه کنند و همه با هم برای تعجیل در فرج موفور السرور آن امام عزیز و مهربان دعا کرده و رفع مشکلات و نگرانی‌ها و نصرت و پیروزی مسلمانان را از خداوند متعال مسألت کنند.

صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه در طول تاریخ، شیعه همیشه آرمانگرا و منتظر ظهور دولت حقه و جهانی و واحد الهی بوده است گفت: شیعه زنده است، چون منتظر طلوع خورشید جهان تاب مهدوی است. فرهنگ شیعه یعنی فرهنگ عدالت گستری، حق پرستی، صداقت، راستی، ایثار و فداکاری و در یک کلمه فرهنگ تشیع یعنی فرهنگ انتظار؛ انتظاری که عامل مقاومت و تحرک و پیروزی و خوشبختی و سعادت است. انتظار مصلح و انتظار امام غایبی که ذخیره بزرگ الهی برای تشکیل حکومت واحد جهانی اسلامی است.

وی از عموم شیعیان خواست که قداست این مجالس نورانی و پربرکت را نگاه داشته و آنها را با عطر صلوات بر محمد و آل محمد معطر کرده و با دعوت از سخنرانان و مدیحه سرایان، فضای نورانی و معنوی آن را بیشتر کنند و آنها را با ملاهی و مناهی و منکرات آلوده نکنند.

    منبع: http://www.isna.ir

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS