دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

با افتتاح بخش عربی؛ دانشکده مجازی علوم حدیث، جهانی شد

No image
با افتتاح بخش عربی؛ دانشکده مجازی علوم حدیث، جهانی شد پایگاه عربی دانشکده مجازی علوم حدیث با حضور مدیر حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری در قم راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه عربی دانشکده مجازی علوم حدیث، صبح امروز، چهارم تیرماه، با حضور آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین ری شهری، رییس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث، در قم راه اندازی شد.
مدیر حوزه علمیه قم در این مراسم با ابراز خرسندی از افتتاح این بخش از دانشکده مجازی علوم حدیث، از دست اندرکاران آن تقدیر کرد و در ادامه خواستار راه اندازی هرچه سریع‌تر پایگاه انگلیسی این دانشکده شد.
حجت الاسلام والمسلمین ری شهری نیز با اشاره به مشاهدات خود در سفرهای خارجی به ویژه در ایام حج، اطمینان داد این پایگاه مورد استقبال مسلمانان سراسر جهان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: پس از راه اندازی رسمی پایگاه عربی، به تولید محتوای انگلیسی دروس و راه اندازی آن بخش در اولین فرصت خواهیم پرداخت.
حجت الاسلام سید حمید حسینی، مدیر دانشکده مجازی علوم حدیث، درباره راه اندازی پایگاه عربی دانشکده به خبرنگار رسا گفت: با افتتاح پایگاه عربی، دانشکده مجازی دومین گام خود را در مسیر نشر جهانی علوم و معارف اسلامی برمی‌دارد.
وی با اشاره به اشتیاق روزافزون جهانیان برای آشنایی با علوم و معارف اهل بیت(ع)، افزود: دانشکده مجازی علوم حدیث گسترش دامنه فعالیت های آموزشی خود به زبان‌های گوناگون را در دستور کار خود قرار داده و به دلیل اولویت زبان عربی، نخستین گام در این زمینه با تولید محتوا و برگزاری دوره های آموزشی به زبان عربی برداشته است.
معاون فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات دانشکده علوم حدیث سپس فعالیت پنج‌ساله این دانشکده در عرصه آموزش الکترونیک را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: هم اکنون بیش از دو هزار و پانصد دانشجو و دانش پذیر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق پایگاه اصلی دانشکده مجازی به نشانی http://vu.hadith.ac.ir به تحصیل مشغولند.
وی در پایان برنامه فعلی واحد عربی دانشکده را برگزاری دوره های فشرده آشنایی با علوم و معارف حدیثی اعلام و تصریح کرد: کار تولید دروس رسمی کارشناسی علوم حدیث آغاز شده و به سرعت در حال پی‌گیری است و امیدواریم پس از برگزاری آزمایشی دوره های فشرده و شناسایی دقیق‌تر اقتضائات مخاطبان این زبان، در آینده نزدیک پذیرش دانشجو به طور رسمی آغاز شود.
گفتنی است، هم اکنون پایگاه عربی دانشکده مجازی علوم حدیث با نشانی www.alhadith.ir در دسترس علاقه مندان عرب زبان در هر نقطه‌ای از جهان است.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
Powered by TayaCMS