دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری کارگاه آموزشی ویژه همسران طلاب و شاغلین حوزه علمیه خراسان

No image
برگزاری کارگاه آموزشی ویژه همسران طلاب و شاغلین حوزه علمیه خراسان کارگاه آموزشی و تربیتی کودکان، ویژه همسران طلاب و شاغلین حوزه علمیه خراسان، به همت مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.
خانم اصغری، مسوول برنامه ریزی و خدمات آموزشی مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از برگزاری کارگاه آموزشی و تربیتی کودکان ویژه همسران طلاب و شاغلین حوزه علمیه خراسان در مشهد خبرداد و افزود: این کارگاه به مدت شش روز و به صورت رایگان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی و تربیتی کودکان با توجه به نیاز جامعه و درخواست خانواده ها برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: در این کارگاه، موضوعات اصلاح و تغییرات رفتاری در کودکان و مراحل رشد از تولد تا 13سالگی باحضور استاد طحان پور از ساعت نه تا دوازده 24 تیرماه، شکل گیری مفاهیم دینی و اثرات آن در تربیت کودک با حضور استاد مولودی از ساعت نه تا دوازده 25 تیرماه، اهمیت و ضرورت بازی و چگونگی شکوفا کردن خلاقیت در کودکان، خواب کودکان و چگونگی آمورش انجام امور شخصی با حضور استاد پاکدامن از ساعت 16 تا 18روزهای 29و31 تیرماه و یکم مردادماه و راه های افزایش عزت نفس در کودکان باحضور استاد خضری از ساعت نه تا یازده دوم مردادماه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نام نویسی از علاقه مندان شرکت در این کارگاه تا روز 23تیرماه در ساعات اداری در محل مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان واقع در مشهد ـ خیابا آزادی ـ آزادی 23 انجام می شود. همچنین شماره تلفن 0511-2220008 در ساعات اداری، جهت کسب اطلاع بیشتر آماده پاسخگویی می باشد.
گفتنی است، کارگاه آموزشی و تربیتی کودکان، ویژه همسران طلاب و شاغلین حوزه علمیه خراسان از 24 تیرماه در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد واقع در چهارراه خواجه ربیع ـ خیابان حسین باشی 6 برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS