دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دبیر اجرایی نکوداشت برترین های تبلیغ؛ برای پاسخ به نیاز روز جوانان به تخصص گرایی در تبلیغ نیاز داریم

No image
دبیر اجرایی نکوداشت برترین های تبلیغ؛ برای پاسخ به نیاز روز جوانان به تخصص گرایی در تبلیغ نیاز داریم دبیر اجرایی همایش نکوداشت برترین های تبلیغ در این همایش، به تبیین نیازهای تبلیغی پرداخت و گفت: برای پاسخ گویی جامع و کامل به نیازهای روز جامعه، نیازمند تخصص گرایی در عرصه تبلیغ هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اسکندری، دبیر اجرایی نکوداشت برترین های تبلیغ، 23 خردادماه، در مراسم تجلیل از برترین‌های تبلیغ در عرصه جوانان، گفت: آشناسازی عموم مبلغان با شاخصه‌ها و معیارهای تبلیغ کارآمد، ارائه الگو در عرصه‌های مختلف تبلیغی به مبلغان جوان و بهره‌گیری از تجارب چهره های موفق تبلیغی درچرخه مدیریت تبلیغ؛ از اهداف برگزاری این همایش است.
وی تخصص‌گرایی در امر تبلیغ را از محورهای مهم برنامه ریزی‌های آینده عنوان و خاطر نشان کرد: برای پاسخگویی جامع و کامل به نیازهای مختلف جامعه، مبلغان دینی احتیاج به مطالعه، ساماندهی و تخصص‌گرایی دارند.
حجت الاسلام اسکندری با بیان این‌که چهل شاخص، ملاک‌های انتخاب مبلغین برتر لحاظ شده بود، اظهار داشت: انتخاب محتوای مناسب با محوریت قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و نیز حسن رفتار و چگونگی سیره عملی مبلغان دو محور با اهمیت در انتخاب برترین‌ها بوده است.
دبیر اجرایی نکوداشت برترین های تبلیغ در ادامه افزود: در این دوره حدود 1100 نفر از مبلغانی که در این عرصه فعالیت می‌کردند، شناسایی و در نهایت 125 نفر از برادران و 21 نفر از خواهران در سه سطح کشوری، استانی و منطقه‌ای با عنوان مبلغ برتر انتخاب شدند.
وی با اشاره به زمان دو روزه برگزاری این نکوداشت بیان کرد: این همایش در روز اول با برپایی شش کارگروه مختلف به مسائلی چون شیوه‌ها و روش‌های تبلیغ، نیازهای جوانان و بررسی محتوای تبلیغ در عرصه جوانان، پرداخت که تلاش داریم، نتایج آن به صورت مکتوب در اختیار مبلغان قرار بگیرد.
حجت الاسلام اسکندری در پایان تصریح کرد: بررسی وضع موجود و حرکت برای رسیدن به شرایط مطلوب تبلیغ، ارتقای فرهنگ دینی و تبلیغ در بین جوانان، پویا شدن زبان اسلامی، ضرورت آشنایی با دانش‌های گوناگون از جمله دستاوردهای برگزاری این کارگروه‌ها بوده است.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS