دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛ پایداری کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل بود.

No image
نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛ پایداری کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل بود. نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، در مراسم بزرگداشت امام راحل(ره) در تبریز، استقامت و پایداری را کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل با رژیم طاغوت دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره)، امروز چهاردهم خردادماه، در مصلای تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: عمل صالح به عنوان یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت امام، همواره در متن زندگی عبادی و مبارزاتی ایشان به چشم می‌خورد.
وی در ادامه افزود: همین امر سبب شد تا امام خمینی(ره) در بخشی از نهضت اسلامی خود با موفقیت‌های شگرفی روبرو شود.
حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که زندگی امام خمینی(ره) به عنوان یک انسان کامل می‌تواند مورد توجه همه قرار گیرد، بر شناخت ابعاد شخصیتی آن رهبر فرزانه تأکید کرد.
وی استقامت و پایداری را یکی دیگر از ممتازترین سجایای اخلاقی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و این ویژگی را در طول مبارزه ایشان با رژیم ستمشاهی کاملا مشهود دانست.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان ‌این که امام راحل همواره استقامت و پایداری را کلیدی‌ترین اصل مبارزه می دانست، افزود: اگر استمرار حرکت امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه نبود، آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد.
حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به مقاومت و استقامت مردم آذربایجان شرقی در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آن را یکی دیگر از مصادیق استقامت برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه های اخیر دشمنان و استکبار جهانی تصریح کرد: دشمن با ترفندهای گوناگون سعی دارد تا استقامت مردم را به چالش بکشد، غافل از آن که مردم ایران با پیروی از رهبری شجاع و آگاه در مقابل تمام زیاده خواهی ها ایستاده اند.
حجت الاسلام ابوترابی افزود: دشمن تلاش می‌کند تا با بهانه جویی و مانع افکنی، از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای جلوگیری کند.
وی عمل آگاهانه را بخشی دیگر از فضیلت اخلاقی امام بر شمرد که بیش از هر ویژگی دیگری امام را در راه تحقق اهداف خود موفق کرد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS