دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ با منطق قوی حقانیت خود را اثبات کنیم.

No image
آیت الله العظمی سبحانی؛ با منطق قوی حقانیت خود را اثبات کنیم.
آیت‌الله العظمی سبحانی گفت: وظیفه روحانیت سنگین است، ولی جهان آماده شنیدن حق است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به حدیث غدیر اشاره کرد و گفت: در میان احادیث نقل شده از پیامبر (ص) تواتر هیچ حدیثی از حدیث غدیر بیشتر نیست و در کتب شیعی و سنی نقل شده است.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی 110 نفر از صحابه پیامبر را در سند روایت حدیث غدیر نام برده است و این دلالت بر متواتر بودن آن دارد.
وی افزود: مشکل اهل‌سنت عدم برداشت صحیح از دلالت حدیث است، ولی اگر تاریخ آن را مطالعه کنند ابهامی برایشان به وجود نمی‌آید.
این مرجع تقلید با توجه به اینکه بیعت امامت مربوط به عید غدیر است، افزود: امامت حضرت علی (ع) قبل از غدیر اعلام شده بود، ولی رسمیت آن به عید غدیر مربوط است.
وی به منطق قوی شیعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در غرب و شرق دنیا گوش شنوا برای شنیدن حرف حق وجود دارد و لذا شیعه باید از منطق قوی خود استفاده کرده و حقانیت خود را اثبات کند.
سبحانی به تبلیغ غیر صحیح سلفی‌ها اشاره کرد و افزود: چون منطق شیعه قوی و در حال پیشرفت است، آنها از استدلال و منطق صحیح شیعه نگرانند.
وی با تاکید بر پیشرفت شیعیان در علوم مختلف گفت: نباید به داشته‌های فعلی خود اکتفا کنیم، چون مخاطبین از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی از آگاهی لازم برخوردارند لذا باید دانش روحانیت چند برابر شود.
آیت‌الله العظمی سبحانی همچنین در مراسم رونمایی از بزرگترین سایت شیعی به زبان اسپانیولی،گفت: اگر حضرت حجت (عج) صد سال پیش ظهور می‌کرد، پیامش را باید از طریق اعجاز به جهانیان می‌رساند، ظاهراً کار حضرت اعجاز نیست و مستند به امور طبیعی است.
وی اظهار کرد: بسیار باارزش است عده‌ای از طلاب و اندیشمندان در قم زبان اسپانیولی را یاد گرفته‌ و پیام اسلام اهل‌بیت (ع) را از طریق این زبان به ششصد میلیون اسپانیولی می‌رسانند.
وی افزود: ابزار و امکاناتی که دشمن آن را ساخته و در اختیار ما هم قرار دارد، باید از آن به نفع اسلام بهره بگیریم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که امام زمان (عج) برای جهانیان است و پیام او به طریقی است که به همه جهان می‌رسد.
سبحانی تصریح کرد: خداوند ابزار رسانه‌ای را در اختیار ما قرار داده تا زمینه‌ساز ظهور آن حضرت باشیم و پیام آن حضرت را جهانیان بشنوند.
وی گفت: مدیریت در درجه اول سعه‌صدر می‌خواهد و اگر کسی کاری را قبول کرد نباید دنبال کارهای دیگر برود که در این صورت کاری از پیش نخواهد برد.اگر فعالیتی بخواهد پایدار باشد باید فقط الهی باشد.
وی به فعالیت‌های موسسه اندیشه شرق اشاره و تاکید کرد: اگر این موسسه می‌خواهد موفق باشد، باید صرفاً کار فرهنگی تبلیغی انجام دهد و هیچ‌گونه حالت جناحی به خود نگیرد.
رییس موسسه تحقیقاتی امام صادق (ع) تصریح کرد: باید در سایت این موسسه به مسایل و مناقب به صورت مثبت پرداخته شود و مسایل تفرقه‌افکن مطرح نشود.
 
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

نحوه تشکیل جو زمین از دیدگاه مولا علی (ع) در نهج البلاغه

و آبهای ساکن را به مواج سرکش برگردانید تا آنجا که آبها روی هم قرار گرفتند و چون قله های بلند کوهها بالا آمدند امواج تند کف های برآمده از آبها را در هوای باز و فضای گسترده بالا بردند تا جایی که از آن هفت آسمان پدید آمد.آسمان پایین را چون موج مهار شده و آسمان بالا را مانند سقف استوار قرار داد.
مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

به عكس در جوامعي كه انسجام و هستي آنها را بايد پيوند دروني، بدون ارتباط با مبداء و مركز خارجي، تامين و تضمين كند، اولويت با نظام است . تازه آن نظام است كه جا و مكان و موقعيت فرد و جمع را در چهارچوب خود و در قلمرو خود مشخص مي كند . نظام حاكم بر فرد و جمع است و كيفيت و نوع حاكميت نظام بر فرد و بر جمع است كه سرنوشت مساله سابق الذكر، يعني اصالت فرد يا اصالت جمع را مشخص مي كند .
انسان شناسی

انسان شناسی

آنگاه از روحی که آفرید در آن دمید تا به صورت انسانی زنده درآمد، دارای نیروی اندیشه، که وی را به تلاش اندازد، و دارای افکاری که در دیگر موجودات، تصرّف نماید. به انسان اعضاء و جوار حی بخشید، که در خدمت او باشند، و ابزاری عطا فرمود، که آنها را در زندگی بکار گیرد،
انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

نهج البلاغه یک شاهکار ادبی در تعلیمات اسلامی است که در آن توجه به عزّت و کرامت انسان و سلامت عقل و روان از اهمیت بسزایی برخوردار است. سخنان حکمت آمیز این کتاب که با عقل و اندیشه آدمی سروکار دارند حقایق بسیار متعالی و معانی بسیار ژرفی را در مورد شناخت خدا، انسان، و جهان با فصاحت و بلاغت تمام بیان می کنند و آگاهی های ارزشمندی را در هریک از این زمینه ها ارائه می دهند. خطابه ها احساسات راکد انسان را در جهت ستیز با فساد و تباهی و بی عدالتی بر میانگیزند، و موعظه ها انسان را از خواب غفلت بیدار و خطراتی را که می توانند دل و روان آدمی را ضعیف و بیمار کنند یادآور می شوند.

پر بازدیدترین ها

اشاره حضرت علی(ع) به معلق بودن زمین در فضا

اشاره حضرت علی(ع) به معلق بودن زمین در فضا

امام على عليه السلام : [خداوند] زمين را ايجاد كرد و آن را نگه داشت، بى آن كه وى را مشغول سازد. و آن را بر جايى بدون قرار استوار كرد و بى هيچ پايه اى بر پايش داشت و بى هيچ ستونى برافراشتش و آن را از كجى و انحراف نگاه داشت و از افتادن و شكافتن آن جلوگيرى كرد .
انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

نهج البلاغه یک شاهکار ادبی در تعلیمات اسلامی است که در آن توجه به عزّت و کرامت انسان و سلامت عقل و روان از اهمیت بسزایی برخوردار است. سخنان حکمت آمیز این کتاب که با عقل و اندیشه آدمی سروکار دارند حقایق بسیار متعالی و معانی بسیار ژرفی را در مورد شناخت خدا، انسان، و جهان با فصاحت و بلاغت تمام بیان می کنند و آگاهی های ارزشمندی را در هریک از این زمینه ها ارائه می دهند. خطابه ها احساسات راکد انسان را در جهت ستیز با فساد و تباهی و بی عدالتی بر میانگیزند، و موعظه ها انسان را از خواب غفلت بیدار و خطراتی را که می توانند دل و روان آدمی را ضعیف و بیمار کنند یادآور می شوند.
انسان شناسی

انسان شناسی

آنگاه از روحی که آفرید در آن دمید تا به صورت انسانی زنده درآمد، دارای نیروی اندیشه، که وی را به تلاش اندازد، و دارای افکاری که در دیگر موجودات، تصرّف نماید. به انسان اعضاء و جوار حی بخشید، که در خدمت او باشند، و ابزاری عطا فرمود، که آنها را در زندگی بکار گیرد،
مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

به عكس در جوامعي كه انسجام و هستي آنها را بايد پيوند دروني، بدون ارتباط با مبداء و مركز خارجي، تامين و تضمين كند، اولويت با نظام است . تازه آن نظام است كه جا و مكان و موقعيت فرد و جمع را در چهارچوب خود و در قلمرو خود مشخص مي كند . نظام حاكم بر فرد و جمع است و كيفيت و نوع حاكميت نظام بر فرد و بر جمع است كه سرنوشت مساله سابق الذكر، يعني اصالت فرد يا اصالت جمع را مشخص مي كند .
Powered by TayaCMS