دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مصباح یزدی اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود

No image
آیت الله مصباح یزدی اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود آیت الله مصباح یزدی:
اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود.
آیت الله مصباح یزدی در همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در قم گفت:در مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش بایستی اهداف و مسیر حرکت بر اساس شناخت‌متقابل مشخص شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، 26 اردیبهشت ماه در همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، تعامل و همکاری بین این دو نهاد را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: در مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش بایستی اهداف و مسیر حرکت بر اساس شناخت متقابل مشخص شود.
وی در ادامه سخنانش افزود: مشخص نبودن اهداف و برنامه های مدون در آموزش و پرورش، مانع تحقق اهداف می شود.
آیت الله مصباح یزدی بر اراده قوی و شناخت کافی سیاستگذاران سیستم آموزشی کشور تأکید و خاطر نشان کرد: توسعه و پیشرفت بدون هدف گذاری مشخص و شناخت غلط، تهدیدی برای نظام آموزشی و کشور به حساب می آید.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم در ادامه تصریح کرد: فراموش کردن مسیر و هدف اصلی از آسیب های هر حرکت اجتماعی است و برای اصلاح نظام آموزشی و پرورشی کشور باید بدانیم چگونه و چه چیز را اصلاح کنیم.
وی با بیان این که سیاستگذاران کلان دولت اسلامی باید آگاه و با تقوا بوده و دارای روحیه فداکاری باشند، اظهار داشت: آموزش و پروش به مربیانی با انگیزه و توانمند نیاز دارد که دانش آموزان را با هدف تحصیل و آفات موجود آگاه سازد.
آیت الله مصباح یزدی در پایان، رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش را خواستار شد و افزود: اراده‌ قوی، مهارت، توانایی برای اجرا و شناخت کافی از مسائل مرتبط، از جمله خصوصیات موفقیت در پیشبرد این کار است.
گفتنی است، همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش،صبح روز پنج شنبه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

نحوه تشکیل جو زمین از دیدگاه مولا علی (ع) در نهج البلاغه

و آبهای ساکن را به مواج سرکش برگردانید تا آنجا که آبها روی هم قرار گرفتند و چون قله های بلند کوهها بالا آمدند امواج تند کف های برآمده از آبها را در هوای باز و فضای گسترده بالا بردند تا جایی که از آن هفت آسمان پدید آمد.آسمان پایین را چون موج مهار شده و آسمان بالا را مانند سقف استوار قرار داد.
مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

به عكس در جوامعي كه انسجام و هستي آنها را بايد پيوند دروني، بدون ارتباط با مبداء و مركز خارجي، تامين و تضمين كند، اولويت با نظام است . تازه آن نظام است كه جا و مكان و موقعيت فرد و جمع را در چهارچوب خود و در قلمرو خود مشخص مي كند . نظام حاكم بر فرد و جمع است و كيفيت و نوع حاكميت نظام بر فرد و بر جمع است كه سرنوشت مساله سابق الذكر، يعني اصالت فرد يا اصالت جمع را مشخص مي كند .
انسان شناسی

انسان شناسی

آنگاه از روحی که آفرید در آن دمید تا به صورت انسانی زنده درآمد، دارای نیروی اندیشه، که وی را به تلاش اندازد، و دارای افکاری که در دیگر موجودات، تصرّف نماید. به انسان اعضاء و جوار حی بخشید، که در خدمت او باشند، و ابزاری عطا فرمود، که آنها را در زندگی بکار گیرد،
انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

نهج البلاغه یک شاهکار ادبی در تعلیمات اسلامی است که در آن توجه به عزّت و کرامت انسان و سلامت عقل و روان از اهمیت بسزایی برخوردار است. سخنان حکمت آمیز این کتاب که با عقل و اندیشه آدمی سروکار دارند حقایق بسیار متعالی و معانی بسیار ژرفی را در مورد شناخت خدا، انسان، و جهان با فصاحت و بلاغت تمام بیان می کنند و آگاهی های ارزشمندی را در هریک از این زمینه ها ارائه می دهند. خطابه ها احساسات راکد انسان را در جهت ستیز با فساد و تباهی و بی عدالتی بر میانگیزند، و موعظه ها انسان را از خواب غفلت بیدار و خطراتی را که می توانند دل و روان آدمی را ضعیف و بیمار کنند یادآور می شوند.

پر بازدیدترین ها

اشاره حضرت علی(ع) به معلق بودن زمین در فضا

اشاره حضرت علی(ع) به معلق بودن زمین در فضا

امام على عليه السلام : [خداوند] زمين را ايجاد كرد و آن را نگه داشت، بى آن كه وى را مشغول سازد. و آن را بر جايى بدون قرار استوار كرد و بى هيچ پايه اى بر پايش داشت و بى هيچ ستونى برافراشتش و آن را از كجى و انحراف نگاه داشت و از افتادن و شكافتن آن جلوگيرى كرد .
مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

به عكس در جوامعي كه انسجام و هستي آنها را بايد پيوند دروني، بدون ارتباط با مبداء و مركز خارجي، تامين و تضمين كند، اولويت با نظام است . تازه آن نظام است كه جا و مكان و موقعيت فرد و جمع را در چهارچوب خود و در قلمرو خود مشخص مي كند . نظام حاكم بر فرد و جمع است و كيفيت و نوع حاكميت نظام بر فرد و بر جمع است كه سرنوشت مساله سابق الذكر، يعني اصالت فرد يا اصالت جمع را مشخص مي كند .
انسان شناسی

انسان شناسی

آنگاه از روحی که آفرید در آن دمید تا به صورت انسانی زنده درآمد، دارای نیروی اندیشه، که وی را به تلاش اندازد، و دارای افکاری که در دیگر موجودات، تصرّف نماید. به انسان اعضاء و جوار حی بخشید، که در خدمت او باشند، و ابزاری عطا فرمود، که آنها را در زندگی بکار گیرد،
No image

نحوه تشکیل جو زمین از دیدگاه مولا علی (ع) در نهج البلاغه

و آبهای ساکن را به مواج سرکش برگردانید تا آنجا که آبها روی هم قرار گرفتند و چون قله های بلند کوهها بالا آمدند امواج تند کف های برآمده از آبها را در هوای باز و فضای گسترده بالا بردند تا جایی که از آن هفت آسمان پدید آمد.آسمان پایین را چون موج مهار شده و آسمان بالا را مانند سقف استوار قرار داد.
Powered by TayaCMS