دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله نوری همدانی؛ آماده مناظره با علمای اهل سنت هستم.

No image
آیت الله نوری همدانی؛ آماده مناظره با علمای اهل سنت هستم.
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی آمادگی خود را برای دیدار و مناظره با علمای اهل‌سنت به منظور تفهیم اهداف انقلاب اسلامی و آگاه‌سازی آنان از درک نادرستشان نسبت به انقلاب اعلام کرد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در گردهمایی بزرگ طلاب و فضلای استان همدان اظهار داشت: در دیداری که با هیات رییسه مجلس داشتم، پیشنهاد برقراری ارتباط مستقیم میان علمای شیعه و سنی را به آنها داده‌ام و خود نیز مایل هستم با علمایی از قبیل قرضاوی و طنطاوی دیدار و اهداف انقلاب اسلامی را برای آنها تبیین کنم، تا شاید با این دیدارهای مستقیم آنها را از درک نادرستشان نسبت به انقلاب آگاه سازم.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عیدسعید غدیرخم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سفارش کردند که شیعیان با اهل تسنن برخورد فیزیکی نداشته باشند، اما با مدارا راه مناظره را ترک نکنند، ما هم همین را اعلام می‌کنیم.
نوری‌ همدانی گفت: اگر طنطاوی‌ها و قرضاوی‌ها علیه ایران موضع می‌گیرند به خاطر این است که اهداف انقلاب اسلامی ایران را درک نکرده‌اند و فکر می‌کنند این انقلاب می‌خواهد اهل‌سنت را از بین ببرد و شیعه را در مقابل اهل سنت قرار داده است.
وی افزود: در حالی که این انقلاب با هدف نجات مستضعفین عالم و از بین بردن استکبار به وجود آمده است.
این مرجع تقلید یکی از افتخارات بزرگ علمای شیعه را پاسداری از ولایت عنوان کرد و گفت:علمای شیعه تمامی معارف اسلام را از اهل‌بیت علیهم‌السلام اتخاذ کرده‌اند و این افتخار آنان است.
نوری ‌همدانی گفت: هنوز هیچ یک از علمای اهل‌ تسنن قدرت پاسخ‌گویی به ادله محکم در خصوص غدیر را ندارند.
وی به ریشه بروز جنایات موجود در دنیا اشاره کرد و گفت: ریشه این جنگ و خونریزی‌ها را باید در مساله غدیر جستجو کرد، زیرا اگر واقعاً آن راهی که پیامبر اکرم (ص) به واسطه رهبری امیرالمومنین علیه‌السلام معین کرده بود محقق می‌شد هرگز جهان این گونه نبود.
نوری‌همدانی مذهب تشیع را مذهب حرکت، جوشش و خروش دانست و گفت: فرهنگ شیعیان از غدیر و عاشورا نشات گرفته است و امروز جای این نیست که کسی کنار بکشد.
 
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

نحوه تشکیل جو زمین از دیدگاه مولا علی (ع) در نهج البلاغه

و آبهای ساکن را به مواج سرکش برگردانید تا آنجا که آبها روی هم قرار گرفتند و چون قله های بلند کوهها بالا آمدند امواج تند کف های برآمده از آبها را در هوای باز و فضای گسترده بالا بردند تا جایی که از آن هفت آسمان پدید آمد.آسمان پایین را چون موج مهار شده و آسمان بالا را مانند سقف استوار قرار داد.
مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

به عكس در جوامعي كه انسجام و هستي آنها را بايد پيوند دروني، بدون ارتباط با مبداء و مركز خارجي، تامين و تضمين كند، اولويت با نظام است . تازه آن نظام است كه جا و مكان و موقعيت فرد و جمع را در چهارچوب خود و در قلمرو خود مشخص مي كند . نظام حاكم بر فرد و جمع است و كيفيت و نوع حاكميت نظام بر فرد و بر جمع است كه سرنوشت مساله سابق الذكر، يعني اصالت فرد يا اصالت جمع را مشخص مي كند .
انسان شناسی

انسان شناسی

آنگاه از روحی که آفرید در آن دمید تا به صورت انسانی زنده درآمد، دارای نیروی اندیشه، که وی را به تلاش اندازد، و دارای افکاری که در دیگر موجودات، تصرّف نماید. به انسان اعضاء و جوار حی بخشید، که در خدمت او باشند، و ابزاری عطا فرمود، که آنها را در زندگی بکار گیرد،
انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

نهج البلاغه یک شاهکار ادبی در تعلیمات اسلامی است که در آن توجه به عزّت و کرامت انسان و سلامت عقل و روان از اهمیت بسزایی برخوردار است. سخنان حکمت آمیز این کتاب که با عقل و اندیشه آدمی سروکار دارند حقایق بسیار متعالی و معانی بسیار ژرفی را در مورد شناخت خدا، انسان، و جهان با فصاحت و بلاغت تمام بیان می کنند و آگاهی های ارزشمندی را در هریک از این زمینه ها ارائه می دهند. خطابه ها احساسات راکد انسان را در جهت ستیز با فساد و تباهی و بی عدالتی بر میانگیزند، و موعظه ها انسان را از خواب غفلت بیدار و خطراتی را که می توانند دل و روان آدمی را ضعیف و بیمار کنند یادآور می شوند.

پر بازدیدترین ها

اشاره حضرت علی(ع) به معلق بودن زمین در فضا

اشاره حضرت علی(ع) به معلق بودن زمین در فضا

امام على عليه السلام : [خداوند] زمين را ايجاد كرد و آن را نگه داشت، بى آن كه وى را مشغول سازد. و آن را بر جايى بدون قرار استوار كرد و بى هيچ پايه اى بر پايش داشت و بى هيچ ستونى برافراشتش و آن را از كجى و انحراف نگاه داشت و از افتادن و شكافتن آن جلوگيرى كرد .
انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

نهج البلاغه یک شاهکار ادبی در تعلیمات اسلامی است که در آن توجه به عزّت و کرامت انسان و سلامت عقل و روان از اهمیت بسزایی برخوردار است. سخنان حکمت آمیز این کتاب که با عقل و اندیشه آدمی سروکار دارند حقایق بسیار متعالی و معانی بسیار ژرفی را در مورد شناخت خدا، انسان، و جهان با فصاحت و بلاغت تمام بیان می کنند و آگاهی های ارزشمندی را در هریک از این زمینه ها ارائه می دهند. خطابه ها احساسات راکد انسان را در جهت ستیز با فساد و تباهی و بی عدالتی بر میانگیزند، و موعظه ها انسان را از خواب غفلت بیدار و خطراتی را که می توانند دل و روان آدمی را ضعیف و بیمار کنند یادآور می شوند.
انسان شناسی

انسان شناسی

آنگاه از روحی که آفرید در آن دمید تا به صورت انسانی زنده درآمد، دارای نیروی اندیشه، که وی را به تلاش اندازد، و دارای افکاری که در دیگر موجودات، تصرّف نماید. به انسان اعضاء و جوار حی بخشید، که در خدمت او باشند، و ابزاری عطا فرمود، که آنها را در زندگی بکار گیرد،
مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

به عكس در جوامعي كه انسجام و هستي آنها را بايد پيوند دروني، بدون ارتباط با مبداء و مركز خارجي، تامين و تضمين كند، اولويت با نظام است . تازه آن نظام است كه جا و مكان و موقعيت فرد و جمع را در چهارچوب خود و در قلمرو خود مشخص مي كند . نظام حاكم بر فرد و جمع است و كيفيت و نوع حاكميت نظام بر فرد و بر جمع است كه سرنوشت مساله سابق الذكر، يعني اصالت فرد يا اصالت جمع را مشخص مي كند .
Powered by TayaCMS