دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ مسلمانان با مقتضیات زمان حرکت کنند

No image
آیت الله العظمی سبحانی؛ مسلمانان با مقتضیات زمان حرکت کنند
آیت الله سبحانی در جمع نمازگزاران روزه‌دار در مدرسه علمیه حجتیه قم با اشاره به صلح منطقی و معقولانه امام حسن(ع) خاطر نشان کرد: اسلام در کنار دعوت به مبارزه با شرک، صلح و مدارا را در مواقع لازم توصیه می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله جعفر سبحانی، استاد عالی حوزه علمیه قم، دیروز در ادامه جلسات تفسیر سوره رعد که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار می‌شود، ضمن تبریک میلاد خجسته امام حسن(ع) و با اشاره به فضایل اخلاقی و الهی این امام همام گفت: تمامی سخنان معاندانه که به ایشان نسبت می‌دهند از سوی امویان و دشمنان اهل بیت(ع) صورت گرفته است تا با ترور شخصیتی ایشان، نسل مبارک پیامبر اکرم(ص) را خدشه‌دار کنند.
وی در ادامه به تبیین شرایط صلح امام حسن(ع) و معاویه پرداخت و افزود: دوران ده ساله خلافت و امامت امام حسن(ع) بسیار سخت و دردناک سپری شد.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم ابراز داشت: در سپاه جنگی ایشان، تنها عده قلیلی از یاران و دوستداران واقعی ایشان بودند و بسیاری دیگر، از خوارج و دنیاطلبانی بودند که نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) بغض و کینه داشتند.
آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: جمعیتی که به جهاد ایمان نداشته باشند و اسیر مطامع دنیوی شوند، هیچ‌گاه پیروز نخواهند شد.
رییس مؤسسه تحقیقاتی امام صادق(ع) در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر ارتش روم شرقی با شنیدن رویارویی سپاهیان امام حسن(ع) و معاویه به سمت شبه جزیره‌العرب حرکت کرد تا با تضعیف مسلمانان، اسلام را ریشه کن کند.
وی در ادامه افزود: با این وضعیت و با در نظر گرفتن مصلحت اسلام و سیاست خارجی مسلمانان، صلح امری منطقی و معقولانه بود.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که اسلام تنها به جهاد و مبارزه مسلحانه با شرک دعوت نمی‌کند، اظهار داشت: مسلمانان بایستی برخی مواقع با در نظر گرفتن مقتضیات و مصالح جامعه، با لشکر کفر مدارا و صلح کنند.
آیت‌الله سبحانی در پایان با اشاره به مظلومیت امام حسن(ع) در تاریخ تصریح کرد: قبرستان بقیع، هر انسانی را به یاد شقاوت‌ها و عداوت‌های وهابیان با مذهب والای تشیع می‌اندازد.
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

نمایش فیلم تگزاس در روزهای اخیر نشان می دهد که مسعود اطیابی تغییر بزرگی در رویه فیلمسازی خود داده است. او که پیش از این با فیلمی درباره حوادث هشتاد و هشت نشان داده بود که در فکر پرداختن به مسائل جدی و حرکت در راستای سینمای اجتماعی است، حالا با تگزاس به جریان فیلم های پرفروشی پیوسته که اتفاقا بر خلاف فیلم قبلی اش دچار موانع ممیزی و عدم مجوز اکران نشده و با توجه به فضای سینمای ایران، سود قابل توجه‌ی را به جیب تهیه کننده واریز می کند.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.

پر بازدیدترین ها

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم

شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم

این سریال ساخته فیلمساز موفق ایرانی حسن فتحی است که سریال های جذاب وموفقی چون پهلوانان نمی میرند، شب دهم، مدار صفر درجه و میوه ممنوعه را در کارنامۀ خود دارد. همگی این سریال های تلویزیونی مخاطبان بیشماری را به خود اختصاص دادند و این همه ناشی از توانایی او در نوشتن فیلمنامه و کارگردانی است.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
Powered by TayaCMS