دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ حوزه نیازمند شبکه ماهواره‌ای مستقل است

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ حوزه نیازمند شبکه ماهواره‌ای مستقل است حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر حوزه علمیه قم بر تاسیس شبکه ماهواره‌ای مستقل از سوی حوزه علمیه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، دوشنبه گذشته در دیدار آیت الله مقتدایی، مدیر جدید حوزه علمیه قم ضمن تبریک قبول این مسؤولیت خطیر به وی گفت: انتظار امروز مردم از حوزه با زمان گذشته بسیار تفاوت کرده است. حوزه امروز باید بتواند پاسخگوی نیازهای فکری و مذهبی مردم باشد.
وی با تأکید بر ضرورت تبلیغ و ترویج معارف دین با استفاده از ابزارهای روز اظهار داشت: حوزه باید خود را به همه وسائل ارتباطی و رسانه‌ای دنیای امروز مجهز کند و با ایجاد یک شبکه‌ ماهواره‌ای مستقل، دین مقدس اسلام را به زبان‌های زنده دنیا تبلیغ کند.
این مرجع تقلید با تأکید بر حفظ استقلال حوزه، ارتباط همیشگی علما و طلاب با مردم را از امتیازات حوزه خواند و افزود: مردم باید بدون وجود مانعی با علماء و روحانیان در ارتباط باشند و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند و مسؤولان امر نیز با برنامه‌ریزی‌ صحیح، زمینه حضور طلاب را در مناطق روستایی و شهری فراهم کنند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، رمز موفقیت روحانیت را مردمی بودن این قشر دانست و اظهار داشت: روحانیت بایست با حفظ شؤونات، زی طلبگی، قناعت و ساده‌زیستی، وظیفه اصلی خویش را که همان هدایت و ارشاد مردم است، انجام دهد.
وی به بخشی دیگر از وظایف مدیریت حوزه علمیه اشاره کرد و افزود:حوزه باید با شناسایی نخبگان علمی، وسایل آموزش و رفاه آنان را فراهم کند و در این راه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که طلاب و فضلای حوزه علمیه، جامعیت علمی کسب کنند.
این مرجع تقلید در پایان خطاب به مدیر حوزه علمیه قم گفت: مسؤولیت جدید شما بسیار سنگین است و اینجانب با توجه سوابق بسیار خوب شما و حسن ظنی که همیشه به جنابعالی داشته‌ام، امیدوارم بتوانید با درایت و تدبیر در خدمتگزاری به حوزه علمیه که صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است، به موفقیت‌‌های بزرگی نائل شوید و قلب آن وجود مقدس از شما خشنود شود.
در ابتدای این دیدار آیت الله مقتدایی، مدیر جدید حوزه علمیه قم گزارش مبسوطی از وضعیت کنونی حوزه علمیه قم، حوزه‌های شهرستان‌ها و برنامه‌ها و طرح‌های خود ارایه کرد.
گفتنی است، آیت الله مقتدایی، در اولین ملاقات رسمی خود با مراجع تقلید، دوشنبه گذشته با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

نمایش فیلم تگزاس در روزهای اخیر نشان می دهد که مسعود اطیابی تغییر بزرگی در رویه فیلمسازی خود داده است. او که پیش از این با فیلمی درباره حوادث هشتاد و هشت نشان داده بود که در فکر پرداختن به مسائل جدی و حرکت در راستای سینمای اجتماعی است، حالا با تگزاس به جریان فیلم های پرفروشی پیوسته که اتفاقا بر خلاف فیلم قبلی اش دچار موانع ممیزی و عدم مجوز اکران نشده و با توجه به فضای سینمای ایران، سود قابل توجه‌ی را به جیب تهیه کننده واریز می کند.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.

پر بازدیدترین ها

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم

شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم

این سریال ساخته فیلمساز موفق ایرانی حسن فتحی است که سریال های جذاب وموفقی چون پهلوانان نمی میرند، شب دهم، مدار صفر درجه و میوه ممنوعه را در کارنامۀ خود دارد. همگی این سریال های تلویزیونی مخاطبان بیشماری را به خود اختصاص دادند و این همه ناشی از توانایی او در نوشتن فیلمنامه و کارگردانی است.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
Powered by TayaCMS