دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت‌الله ‌العظمی سبحانی؛ اجرای امر به معروف و احکام آن، فردی نیست

No image
آیت‌الله ‌العظمی سبحانی؛ اجرای امر به معروف و احکام آن، فردی نیست
آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به مظهر غفاریت و رحیمیت خداوند و اجرای احکام به دستور او گفت: کسی اجرای احکام می‌کند که قدرت داشته باشد و اجرای امر به معروف و احکام آن، فردی نیست، بلکه وظیفه حکومت اسلامی است که از روی حکمت و قدرت آن را در جامعه پیاده کند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه در تفسیر سوره رعد که در ایام ماه مبارک رمضان در مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی (حجتیه) برگزار می‌شود با بیان آداب اسلامی وارده در قرآن کریم اظهار داشت: وقتی روز قیامت انسان متقی را وارد محشر می‌کنند، ملائکه به آنها سلام می‌کنند و این گفتار به ما می‌آموزد که اول باید سلام کرد.
وی افزود: زندگی شرقی ما بسیار با ارزشمندتر از زندگی ماشینی غرب است، زیرا فرهنگ غرب، بسیار بی‌رحم است و کانون خانواده و احترام به همدیگر در آن جامعه معنا ندارد.
وی صبر را پایه همه عبادت‌ها بیان کرد و افزود: سلام و سلامتی از آن اهل بهشت است که در سایه صبر و استقامت پدید خواهد آمد و ملتی که صابر است قطعاً موفق خواهد بود.
این استاد حوزه با استفاده از آیات قرآن کریم، بر حفظ مرزهای اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی دارای مرز مشخصی هستند و نباید مشرکان از آن مرزها وارد شوند و ضرر برسانند باید مرزبانانی باشند تا از مرزها نگهداری کنند.
سبحانی با اشاره به ارتباط صبر و مرزداری، تصریح کرد: مرزبان حایل شرک و اسلام است و هر لحظه ممکن است این شخص مورد هجوم دشمن واقع شود و کسی می‌تواند در این مرز ایستادگی کند که اهل صبر و استقامت باشد.
این استاد حوزه افزود: قرآن کریم جامعه سالم را جامعه‌ای می‌داند که در میان آنها مهر و مودت باشد و افراد به همدیگر علاقمند و زندگی آنها به هم پیوسته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اسلام در صدد است جامعه‌ای بسازد که اعضای آن نسبت به همدیگر مهربان و علاقمند باشند بنابراین کسانی که مواد مخدر در جامعه پخش می‌کنند افرادی هستند که کمبود دارند و آنان از رحمت خداوند بدورند.
سبحانی، عواقب قطع رحم را بالاتر از پیمان شکنی دانسته و گفت: هر جا که خداوند از بشر پیمان گرفته اگر پیمان شکنی کند نشانه بی‌شخصیتی اوست، زیرا انسان باشخصیت، سخن خود را عوض نخواهد کرد.
 
منبع:  www.isna.ir

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

نمایش فیلم تگزاس در روزهای اخیر نشان می دهد که مسعود اطیابی تغییر بزرگی در رویه فیلمسازی خود داده است. او که پیش از این با فیلمی درباره حوادث هشتاد و هشت نشان داده بود که در فکر پرداختن به مسائل جدی و حرکت در راستای سینمای اجتماعی است، حالا با تگزاس به جریان فیلم های پرفروشی پیوسته که اتفاقا بر خلاف فیلم قبلی اش دچار موانع ممیزی و عدم مجوز اکران نشده و با توجه به فضای سینمای ایران، سود قابل توجه‌ی را به جیب تهیه کننده واریز می کند.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.

پر بازدیدترین ها

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم

شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم

این سریال ساخته فیلمساز موفق ایرانی حسن فتحی است که سریال های جذاب وموفقی چون پهلوانان نمی میرند، شب دهم، مدار صفر درجه و میوه ممنوعه را در کارنامۀ خود دارد. همگی این سریال های تلویزیونی مخاطبان بیشماری را به خود اختصاص دادند و این همه ناشی از توانایی او در نوشتن فیلمنامه و کارگردانی است.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
Powered by TayaCMS