دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

امام جمعه اصفهان؛ عزاداری بدون بیان فضائل اهل بیت؛ زیان بار است

No image
امام جمعه اصفهان؛ عزاداری بدون بیان فضائل اهل بیت؛ زیان بار است به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور ائمه جمعه و جمعی از امامان جماعت ادارات و مساجد و روحانیان مستقر در طرح هجرت در استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی؛ همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور ائمه جمعه و جمعی از امامان جماعت ادارات و مساجد، روحانیان مستقر و خواهران مبلغ سطح استان، در اصفهان برگزار شد.
آیت الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه در اصفهان، در این همایش، بصیرت، آگاهی و تحقیق در دین و شناخت زمان را یکی از محورهای عملی روحانیان دانست و افزود: برای روحانیان؛ مطالعه، درک و شناخت کامل مطالب، تحقیق و نو بودن مطالب خصوصاً به روزکردن آثاری که از سوی گذشتگان به دست ما رسید؛ از ضروریات ترویج اسلام است.
وی سخنرانی و مداحی در مراسم و عزاداری های ائمه اطهار(ع) را مکمل یکدیگر دانست و گفت: حذف سخنرانی روحانیان و اکتفا به مداحی را که در سال های اخیر، در برخی نقاط کشور مرسوم شده، روش نامطلوبی دانست و اظهار داشت: گسترش این شیوه در کشور خطری بزرگ است؛ زیرا عزاداری اهلبیت(ع) همواره باید در راستای آگاهی از تمام مسائل دینی و بیان احکام اسلام باشد و عزاداری بدون درک مسائل دینی و بیان فضائل اهل بیت(ع) زیان بار است.
نماینده ولی فقیه در اصفهان بیان داشت: دعا وسیله ای برای آشنائی و نزدیکی با خدا است و شناخت خدا به تنهایی از دعا به دست نمی آید؛ بلکه همراه با فهم و دریافت مطالب دیگر سودمند است.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: روحانیان در مجالس ادعیه خوانی ضمن تقویت روح، با موعظه، درک و شناخت مردم را تقویت کنند که تقویت روح بدون درک و شناخت خدا کاری عبث است.
آیت الله طباطبایی در ادامه یکی از وظایف روحانیت و شیعه را گسترش مرام اهلبیت(ع) در سراسر جهان عنوان کرد و گفت: رفتار و کردار ما باید همواره سالم و متأسی از رفتار و کردار ائمه(ع) باشد و با محبت، دیگر مذاهب را نیز به شیعه جذب کنیم.
امام جمعه اصفهان ابراز داشت: متأسفانه روش و سطح فکری تعداد اندکی از متدینین و حامیان آنها، فاقد این شیوه است و با اعمالی که صحیح می دانند مانند فحاشی علنی به مقدسات دیگر مذاهب که سبب وهن دین می شود، دیگران را نه تنها از شیعه و مرام اهلبیت(ع) دور می کند؛ بلکه دشمنی آنان با شیعیان را فراهم می کند.
وی بی احترامی به مقدسات شیعان در برخی از کشورها را بسیار ناگوار دانست و افزود: پس بهتر است برای جلوگیری از این گونه بی احترامی ها و برای عدم شکستن مجدد حرمت ادعیه عزیزمان، کتاب زیارتی خاصی را فقط جهت استفاده در اعمال حج تهیه کنیم.
آیت الله طباطبایی ضمن بیان فضائل زیارت عاشورا اضافه کرد: هیچ کسی جرأت جسارت به زیارت عاشورا و ابا عبدالله الحسین(ع) را ندارد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

نمایش فیلم تگزاس در روزهای اخیر نشان می دهد که مسعود اطیابی تغییر بزرگی در رویه فیلمسازی خود داده است. او که پیش از این با فیلمی درباره حوادث هشتاد و هشت نشان داده بود که در فکر پرداختن به مسائل جدی و حرکت در راستای سینمای اجتماعی است، حالا با تگزاس به جریان فیلم های پرفروشی پیوسته که اتفاقا بر خلاف فیلم قبلی اش دچار موانع ممیزی و عدم مجوز اکران نشده و با توجه به فضای سینمای ایران، سود قابل توجه‌ی را به جیب تهیه کننده واریز می کند.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.

پر بازدیدترین ها

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم

شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم

این سریال ساخته فیلمساز موفق ایرانی حسن فتحی است که سریال های جذاب وموفقی چون پهلوانان نمی میرند، شب دهم، مدار صفر درجه و میوه ممنوعه را در کارنامۀ خود دارد. همگی این سریال های تلویزیونی مخاطبان بیشماری را به خود اختصاص دادند و این همه ناشی از توانایی او در نوشتن فیلمنامه و کارگردانی است.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
Powered by TayaCMS