دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری دوره‌های آموزشی مجمع عالی حکمت اسلامی در قم

No image
برگزاری دوره‌های آموزشی مجمع عالی حکمت اسلامی در قم
رسا، سرویس فرهنگی ـ مجمع عالی حکمت اسلامی، دوره‌های آموزشی را ویژه طلاب خواهر و برادر در سال جدید در حوزه علمیه قم برگزار می‌کند.
محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام زمان برگزاری دوره‌های آموزشی این مرکز گفت: دوره‌های آموزشی مجمع عالی حکمت اسلامی از بیستم مهرماه آغاز خواهد شد.
وی سیزدهم تا 20 بیستم مهرماه را زمان نام‌نویسی این دوره‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: طلاب علاقه‌مند می‌توانند در دوره‌های کوتاه‌مدت، بلند‌مدت و یا دوره‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز نام‌نویسی کنند.
خراسانی از برگزاری نخستین دوره آموزشی ـ پژوهشی در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: این دوره آموزشی با موضوع تفسیر المیزان،‌ تجرید‌الاعتقاد،‌ تمهید‌القواعد، با حضور اساتید حجج اسلام غروی، رضانژاد و حسن معلمی برگزار می‌شود.
وی درباره دوره آموزشی کوتاه مدت این مجمع افزود: نقد و بررسی فرقه‌های انحرافی معاصر، نقد و بررسی عرفان‌های کاذب، تحلیل و بررسی اصالت وجود، نقد فلسفه غرب(دکارت)، معرفت‌شناسی و نقد بررسی رویکردهای هرمونتیک به قرآن از موضوعات این دوره آموزشی است که با حضور اساتید حجج اسلام پارسانیا،‌ رضانژاد، شریفی، عبودیت، قمی، معلمی و میری برگزار خواهد شد.
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، برهان شفا، ‌شواهدالربوبیه، حکمت الاشراق، اشارات نمط دوم، تفسیر المیزان، اسفار، ‌تمهید القواهد، حکمت متعالیه را از موضوعات دروس بلند مدت خواند و تصریح کرد: این دروس از سوی اساتیدی چون حجج اسلام پارسانیا، جوادی،‌ حشمت‌پور، رضانژاد، غروی، فیاضی،‌ معلمی و یزدان‌پناه ارائه می‌شود.
وی یاد آور شد: برای نخستین‌بار خواهران طلبه می‌توانند در دوره‌های کوتاه بدایه المعارف شرکت کنند.
گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی به نشانی قم ـ خیابان نوزده دی ـ شماره ده ـ فرعی اول سمت چپ ـ پلاک پنج مراجعه و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 11 ـ 7757610ـ0251 تماس بگیرند.
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

نمایش فیلم تگزاس در روزهای اخیر نشان می دهد که مسعود اطیابی تغییر بزرگی در رویه فیلمسازی خود داده است. او که پیش از این با فیلمی درباره حوادث هشتاد و هشت نشان داده بود که در فکر پرداختن به مسائل جدی و حرکت در راستای سینمای اجتماعی است، حالا با تگزاس به جریان فیلم های پرفروشی پیوسته که اتفاقا بر خلاف فیلم قبلی اش دچار موانع ممیزی و عدم مجوز اکران نشده و با توجه به فضای سینمای ایران، سود قابل توجه‌ی را به جیب تهیه کننده واریز می کند.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.

پر بازدیدترین ها

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

نمایش فیلم تگزاس در روزهای اخیر نشان می دهد که مسعود اطیابی تغییر بزرگی در رویه فیلمسازی خود داده است. او که پیش از این با فیلمی درباره حوادث هشتاد و هشت نشان داده بود که در فکر پرداختن به مسائل جدی و حرکت در راستای سینمای اجتماعی است، حالا با تگزاس به جریان فیلم های پرفروشی پیوسته که اتفاقا بر خلاف فیلم قبلی اش دچار موانع ممیزی و عدم مجوز اکران نشده و با توجه به فضای سینمای ایران، سود قابل توجه‌ی را به جیب تهیه کننده واریز می کند.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.
گزارش یک وضعیت بغرنج ; نگاهی به فیلم ماجرای نیمروز

گزارش یک وضعیت بغرنج ; نگاهی به فیلم ماجرای نیمروز

«واقعیت همیشه خلاق تر از تخیل است» این قانونی است که مستند سازان به حقانیتش ایمان دارند. این کلید خلق ماجرای نیمروز و جذابیت های آن است. تعهد به واقعیت در حد اقتضائات سینما باعث شده ما با فیلمی روشمند مواجه باشیم. این فیلم با آنکه بر فرم مستند گونه اش اصرار دارد، اما قواعد ژانر را هم در دل خود حفظ میکند.
Powered by TayaCMS