دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با انتقاد از امیر بحرین ؛ امروز کسانی بر مسلمان‌ها حاکم شده‌اند که علم دارند .اما جاهلند

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با انتقاد از امیر بحرین ؛ امروز کسانی بر مسلمان‌ها حاکم شده‌اند که علم دارند .اما جاهلند آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نقص جامعه امروز را نقص معرفتی دانست که موجب دوری انسان از خداوند می‌شود.
به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از سپاهیان با اشاره به اهمیت بصیرت دینی، گفت: معرفت در امر دین موضوعی است که همه باید به دنبال آن باشند تا به وسیله آن به کمالات دست پیدا کنند.
وی با بیان این‌که هدف از خلقت انسان معرفت پیدا کردن نسبت به خداوند است، افزود: کسانی که می‌خواهند به کمال برسند باید مسیر معرفت و بصیرت را بپیمایند.
صافی گلپایگانی با تاکید بر یقین پیدا کردن انسان نسبت به خداوند، تاکید کرد: یقین داشتن انسان را به مقامات بالا می‌رساند و وقتی انسان به یقین دست یافت، بود و نبود مادیات برایش تفاوتی ندارد.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که مسلمانی افتخار ماست، تصریح کرد: کسی که دین و قرآن دارد چیزی در دنیا و آخرت کم ندارد حتی اگر تمام دنیا را هم از او بگیرند.
وی گفت: خط ائمه اطهار (ع) باید در جامعه برپا شود و زن‌های ما زهرایی باشند و حجاب را رعایت کنند و او را الگوی خود قرار دهند.
صافی گلپایگانی در پایان با انتقاد از عملکرد امیر بحرین که یک زن یهودی را به عنوان سفیر کشورش به آمریکا فرستاد، خاطرنشان کرد: امروز کسانی بر مسلمان‌ها حاکم شده‌اند که علم دارند اما جاهلند علمی که انسان را از خدا دور می‌کند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

گوشه نشینی

گوشه نشینی

حضرت امام صادق علیه السّلام مى‌فرماید که: هر که عزلت و گوشه‌گیرى اختیار کرد، متحصّن شد به حصار عافیت، و خود را به حفظ و حراست الهى کشید. چرا که معنى عزلت، انقطاع از خلق است و رو آوردن به حقّ، و معلوم است که هر که چنین است، بلا شک متمسّک و متشبّث است به لطف الهى، و در حصار عافیت او است.

پر بازدیدترین ها

گوشه نشینی

گوشه نشینی

حضرت امام صادق علیه السّلام مى‌فرماید که: هر که عزلت و گوشه‌گیرى اختیار کرد، متحصّن شد به حصار عافیت، و خود را به حفظ و حراست الهى کشید. چرا که معنى عزلت، انقطاع از خلق است و رو آوردن به حقّ، و معلوم است که هر که چنین است، بلا شک متمسّک و متشبّث است به لطف الهى، و در حصار عافیت او است.
Powered by TayaCMS