دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تدریس آیت الله محمد هادی تهرانی

No image
تدریس آیت الله محمد هادی تهرانی

بر کرسى تدریس

شیخ هادى پس از آن که به مقام اجتهاد رسید، در سنین میان سالى حلقه درسى وسیعى در یکى از حجرات صحن مطهر بارگاه حضرت على(علیه السلام) تشکیل داد و به دلیل حُسن بیان، تحقیق در مطالب و شیوه هاى بدیع در ارائه مطالب علمى، از هر طرف دوستداران دانش به مجلس درس او سرازیر شدند.[17] کثرت شاگردان موجب گردید دو حلقه درسى در صبح و عصر، تشکیل دهد.[18] کتاب الفصول فى علم الاصول از مهم ترین و محورى ترین منابع تدریس وى بود. منابع رجالى خاطر نشان ساخته اند. وقتى استادش میراى مجدّد به سال 1290ق به سامرا مهاجرت کرد، او تصمیم به تدریس در نجف گرفت.[19]

شیخ هادى هنگام تدریس استقلال فکرى خود را حفظ مى کرد و هرگاه به نکته اى مورد تأمّل مى رسید، به نقد و تحلیل و ارزیابى آن مى پرداخت و در این راه از شهرت صاحب آن فکر واهمه به دل راه نمى داد. این ویژگى باعث شد آراى بزرگانى را مورد انتقاد قرار دهد که سیطره علمى آنان بر حوزه هاى علمیه حفظ گردیده بود.[20]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

No image

محمد هادی تهرانی

جدیدترین ها در این موضوع

اصوات

اصوات

اصوات برای بیان حالات روحی، احساسات و عواطف گوینده از جمله تحسین، شادی، تعجب، رنج، تنبیه‌، بیم، امید، آگاهی، خشم، تنفّر، تمسخر، توهین، اعتراض، تحقیر و نیز برای راندن و خواندن حیوانات به کار می‌روند.
No image

شطحیّات

No image

دستور زبان

No image

حدیث نفس soliloquy

No image

ادبیّت Litreariness

پر بازدیدترین ها

اصوات

اصوات

اصوات برای بیان حالات روحی، احساسات و عواطف گوینده از جمله تحسین، شادی، تعجب، رنج، تنبیه‌، بیم، امید، آگاهی، خشم، تنفّر، تمسخر، توهین، اعتراض، تحقیر و نیز برای راندن و خواندن حیوانات به کار می‌روند.
No image

ادبیات تعلیمی

No image

براعت استهلال

No image

تناقض، متنافض‌نما

Powered by TayaCMS