دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

No image
برگزاری دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با همکاری انجمن حکمت و فلسفه ایران در نیمسال دوم تحصیلی ۸۷ و ۸۶ برگزار می‌شوند. به گزارش خبرگزاری مهر، در این دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در روز شنبه دکتر سید مصطفی محقق داماد شرح اشارات و تنبیهات از ساعت ۱۳:۳۰ و خانم پری ریاحی "عقل در مولانا" را از ساعت 11 و دکتر محسن کدیور فلسفه فارابی 2 را از ساعت 15 برگزار می‌کنند. در روز یک شنبه دکتر سروش دباغ "فلسفه اخلاق تحلیلی 2" را از ساعت 30/13 و دکتر امیر احسان کرباسی زاده، دکتر حسین شیخ رضایی و دکتر مهدی نسرین "فلسفه زبان" را از ساعت ۱۵ برگزار می‌کنند. همین‌طور دکتر شهین اعوانی نیز در این روز کلاسی خواهد داشت که زمان و موضوع آن متعاقبا اعلام می‌شود. در روز دوشنبه دکتر بابک عالیخانی، از ساعت 8 صبح رموز اشراقی شاهنامه 2 و از ساعت 10 آشنایی با جاویدان خرد 4 را تدریس می‌کند. دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی نیز دفتر عقل و آیت عشق را از ساعت ۱۲ و دکتر سید احمد قائم مقامی آموزش زبان پهلوی را از ساعت ۱۴ تدریس آن را بر عهده خواهد داشت. منوچهر صدوق سها کلاس تحقیق در هرمنوتیک قرآن را از ساعت ۱۷:۳۰ و حقایق التفسیر سلمی را از ساعت ۱۸:۳۰ تدریس می‌کند. پرویز ضیاء شهابی نیز در روز سه شنبه وجود و زمان هایدگر را از ساعت ۱۰ صبح و دکتر محمد حسن شفیعیان عرفان نظری (براساس متن رسالة التوحید و النبوة والولایة شرف الدین قیصری) را از ساعت ۱۴ و در نهایت دکتر سید محمود یوسف‌ثانی نهایة الحکمة را از ساعت 16 تدریس خواهد کرد. در روز چهارشنبه، دکتر بهزاد سالکی بررسی و شرح کتاب فلسفه دین جان هیک را از ساعت ۱۱ و همینطور سید محمد موسوی آشنایی با فلسفه اسلامی را از ساعت 30/14 تدریس خواهند کرد. این کلاس‌ها از نیمه بهمن ماه موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران واقع در تهران، خیابان ولی عصر، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان، شماره ۶ برگزار می‌شوند. منبع خبر: خبرگزارى مهر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

نمایش فیلم تگزاس در روزهای اخیر نشان می دهد که مسعود اطیابی تغییر بزرگی در رویه فیلمسازی خود داده است. او که پیش از این با فیلمی درباره حوادث هشتاد و هشت نشان داده بود که در فکر پرداختن به مسائل جدی و حرکت در راستای سینمای اجتماعی است، حالا با تگزاس به جریان فیلم های پرفروشی پیوسته که اتفاقا بر خلاف فیلم قبلی اش دچار موانع ممیزی و عدم مجوز اکران نشده و با توجه به فضای سینمای ایران، سود قابل توجه‌ی را به جیب تهیه کننده واریز می کند.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.

پر بازدیدترین ها

چرا شرلوک هولمز هنوز محبوب است؟ | به بهانه بازپخش سریال شرلوک هلمز

چرا شرلوک هولمز هنوز محبوب است؟ | به بهانه بازپخش سریال شرلوک هلمز

سموم و مواد مخدر را به خوبی می شناسد. دانسته هایش در زمین شناسی کاربردی است؛ در یک چشم بر هم زدن خاکهای مختلف را از هم تشخیص می دهد. به علم شیمی علاقه ای وافر دارد و حتا یک آزمایشگاه کوچک در خانه اش به راه انداخته است...
«آب‌پریا» پرسه‌ای در مرزهای مه آلود | نگاهی به سریال آب پریا

«آب‌پریا» پرسه‌ای در مرزهای مه آلود | نگاهی به سریال آب پریا

نوروز امسال با آب‌پریا و برخی برنامه‌های معدود؛ بعضی‌ها از جمله نگارنده را با تلویزیون آشتی موقت کردند. هر چه نباشد دست کم نام مرضیه برومند برای بچه‌های دهه ۶۰ به بعد آشنا و البته حامل پیام‌های نوستالژیک است...
No image

ارزش هایی که فراموش کرده‌ایم

آیا استراتژی مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای، لاجرم به افزایش تعداد شبکه‌های داخلی و تکثّر برنامه‌های همزمان می‌انجامد؟ آن هم در شرایطی ‌که در تأمین برنامه‌های مناسب و کیفی برای همان شبکه‌های قدیمی نیز با چالش‌های جدّی روبه‌رو هستیم. و آیا...
وقتی سریال تاریخی می بینیم، چه می بینیم؟ | نگاهی به روایت تاریخ، از دریچه تلویزیون

وقتی سریال تاریخی می بینیم، چه می بینیم؟ | نگاهی به روایت تاریخ، از دریچه تلویزیون

صحبت از رویکردی است که رسانه ملی، و در نتیجه مخاطبان این رسانه نسبت به این سریال تاریخی، و سریال های تاریخی مشابه دارند. رویکردی که با سریال تاریخی، به مانند تاریخ، و نه فقط تاریخ، بلکه به مثابه واقعیت برخورد می کند. انگار مخاطبان سریال، پخش مستقیم قیام مختار را از شبکه یک تماشا می کنند!
ای کاش قضاوتی در کار بود ؛ نقدی بر فروشنده فرهادی و نگاه او به اخلاق

ای کاش قضاوتی در کار بود ؛ نقدی بر فروشنده فرهادی و نگاه او به اخلاق

مسئله آقای فرهادی چیست؟ او به اخلاق سنتی باور ندارد. بارها این را گفته است که اخلاق در جامعه معاصر معنا و مساله تازه ای می‌یابد. او اخلاق سنتی را نقد می‌کند و اخلاق مدرن را هم به چالش می‌کشد.
Powered by TayaCMS