دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

انتقاد آیت الله مصباح یزدی از نحوه برخورد با اشخاصی که اسلام و قرآن را زیر سوال برده‌اند

No image
انتقاد آیت الله مصباح یزدی از نحوه برخورد با اشخاصی که اسلام و قرآن را زیر سوال برده‌اند
آیت‌الله مصباح یزدی، از نحوه برخورد با اشخاصی که اساس اسلام و قرآن را زیر سوال برده‌اند، انتقاد کرد.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، وی در سلسله جلسات اعتقادی و اخلاقی در دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: اگر ایمان در دل انسان باشد خداوند او را هدایت می‌کند، در بین مسلمانان کسانی هستند که آیات قرآن را می‌شنوند، اما هرگز به آن عمل نمی‌کنند.
وی به سخنرانی‌هایش در بین کشیشان برزیل اشاره کرد و افزود: بعضی از آنان در هنگام گوش کردن به فرازهایی از دعای عرفه که برایشان خواندم اشک از چشمانشان سرازیر شد، زیرا نور ایمان در دل آنها بود.
مصباح یزدی گفت: کار بعضی‌ها به جایی رسیده که می‌گویند، قرآن اعتبار و حجیتی ندارد، اینها برای دوران عشیره‌ای است و به درد امروز نمی‌خورد و تاریخ مصرفش گذشته است.
وی افزود: بالاخره اگر خدا نور ایمان را از کسی بگیرد، آثارش همین سخنان بیهوده می‌شود.
مصباح یزدی با بیان اینکه اینها حقانیت قرآن را تابع تجربیات کفار می‌دانند گفت: کسانی که به عنوان اسلام شناس، در کتابشان می‌آورند که قرآن نقدپذیر است و باید به نقد گذاشت تا روشن شود کدامش را علم قبول می‌کند، دلشان نسبت به ایمان بیگانه و چشمانشان کور شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هیچ کس مستثنی و بیمه نیست، این خطرها برای همه وجود دارد، اگر انسان از خدا غافل شود و به دنبال هواهای نفسانی برود، به اینجا می‌رسد.
وی با بیان اینکه خدا با کسی عقد اخوت نبسته است، گفت: سعی کنیم همان عقیده پدر و مادر خود را حفظ کنیم و قرآن را محترم بشماریم زیرا احترام به قرآن، دین ما را حفظ می‌کند.
مصباح یزدی، مطالعه ترجمه قرآن و همچنین صحت قرائت آن را برای مسلمانان لازم دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که می‌گوید هیچ دلیلی برای وجود خدا نداریم و تمام دلایل و ادله اثبات خدا، مخدوش است، هیچگاه خدا را قبول ندارد.
وی افزود: متاسفانه این سخنان در کلاس درس دانشگاه الهیات دانشگاه تهران نظام جمهوری اسلامی گفته شده است و دولتمردان وقت در مجلس شورای اسلامی، وی را افتخاری برای ایران دانسته‌اند.
رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: انسان، گاه به اندازه‌ای از مقام خود تنزل پیدا می‌کند که از حیوان هم بی‌شعورتر و نفهم‌تر می‌شود.
مصباح یزدی گفت: اگر کسی چند صباحی درسی خواند و دمی از اسلام زد و عبادتی انجام داد، دلیل نمی‌شود که تا آخر عمر از اولیاءالله باشد.
وی با بیان اینکه این افراد پیغمبر اسلام را همچون درویشی که حالت خلسه به ایشان دست داده عنوان کرده‌اند، گفت: اعتقادات این فرد اینگونه است و نمی‌دانیم باید با چنین شخصی چگونه برخورد کنیم.
مصباح یزدی گفت: حالا باید دید چطور می‌شود و چگونه با این شخص برخورد می‌شود؛ البته بیست سال است که از این حرف‌ها زدند و ما هم شنیدیم.
وی افزود: هر چند برای اتمام حجت باید جواب شبهات را داد اما کسی با این حرف‌های گمراه کننده، هدایت نمی‌شود زیرا این افراد را خدا گمراه کرده است.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

خجالت نکش در نگاه اول فیلم تقابل‌هاست در یک زمینه طنز که مدام به مخاطب یادآور می‌شود چه جای خنده؟ فیلم را می‌توان در چند مضمونِ دوگانه بیان و نقد کرد. همان مضامین دوگانه‌ای که ساختار روایی فیلم را هم می‌سازند: دوگانه روستایی – شهری، دوگانه‌ی سپهر سیاسی - زندگی روزمره، دوگانه‌ی برنامه‌ریزی‌های سیاست اجتماعی و در نهایت دوگانه اراده – تقدیر که سکانس‌های انتهایی فیلم را شکل می‌دهد.
ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

«لاتاری» فیلم موفقی است در جذب مخاطب عمومی سینمای ایران و البته فتح گیشه. فیلمی که توانسته جمیع جوانب امر را در حوزه جذابیت بخشی اینچنینی به خوبی و با فراست فراهم کند و به مقصود رسد. لاتاری فیلم مخاطب عام است.
عشق امیر به نوشین ; یادداشتی بر فیلم لاتاری

عشق امیر به نوشین ; یادداشتی بر فیلم لاتاری

راجر ایبرت بزرگترین منتقد آمریکایی معتقد است کار فیلم، برانگیختن تفکر مخاطب است. فیلمی قابل اعتنا و نقد است که خواب آسوده را از مخاطب بستاند. قطعاً هر فیلمی نماینده انعکاس اندیشه در جامعه مقصد است. در حقیقت فیلم ها ارزش ها و حقایق فراموش شده جوامع را آشکار می سازند.
انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش

انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش

خرگیوش اولین فیلم مانی باغبانی تجربه‌ای قابل قبول است اما کاستی‎های بسیاری در پردازش موضوع‌هایی دارد که سعی کرده است در فیلم به آنها بپردازد؛ مقوله‎هایی مثل بیماری رو به مرگ نزدیکان، تلاش‌های علمی یک نخبه جوان، ازدواج‎های پنهانی و مفهوم شادی.
بازخوانی یک کمدی سیاسی ; نگاهی به فیلم مصادره

بازخوانی یک کمدی سیاسی ; نگاهی به فیلم مصادره

فیلم مصادره اولین ساخته مهران احمدی، بازیگر پر سابقه سینمای ایران، فیلمی کمدی است که تلاش می‎کند با تصویرگری برخی از معضلات فرهنگی جامعه از منظر متفاوتی به مقولاتی بپردازد که به طور جدی جامعه ایرانی معاصر را تهدید می‎کنند.

پر بازدیدترین ها

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

«لاتاری» فیلم موفقی است در جذب مخاطب عمومی سینمای ایران و البته فتح گیشه. فیلمی که توانسته جمیع جوانب امر را در حوزه جذابیت بخشی اینچنینی به خوبی و با فراست فراهم کند و به مقصود رسد. لاتاری فیلم مخاطب عام است.
فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

خجالت نکش در نگاه اول فیلم تقابل‌هاست در یک زمینه طنز که مدام به مخاطب یادآور می‌شود چه جای خنده؟ فیلم را می‌توان در چند مضمونِ دوگانه بیان و نقد کرد. همان مضامین دوگانه‌ای که ساختار روایی فیلم را هم می‌سازند: دوگانه روستایی – شهری، دوگانه‌ی سپهر سیاسی - زندگی روزمره، دوگانه‌ی برنامه‌ریزی‌های سیاست اجتماعی و در نهایت دوگانه اراده – تقدیر که سکانس‌های انتهایی فیلم را شکل می‌دهد.
جنایت بی مکافات ; نگاهی به فیلم پل خواب

جنایت بی مکافات ; نگاهی به فیلم پل خواب

در حین تماشای فیلم پل خواب، ساخته آقای براهنی، از برخی پلانها و نماهای دل انگیز و دقیق فیلم به ذوق آمدم.. بر حسب عادت گوشی همراهم، عنوان پل خواب را در گوگل جستجو کردم. چرا باید این فیلم با این نماهای درخشان و بازی های خوب چنین ناشناخته باشد. در همان اولین جستجو، مطلبی از ویکی پدیا آمد که اشاره می کرد این فیلم برداشتی آزاد از رمان جنایت و مکافات است.
Powered by TayaCMS