دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری کارگاه آموزشی سند چشم انداز بیست ساله ویژه طلاب

No image
برگزاری کارگاه آموزشی سند چشم انداز بیست ساله ویژه طلاب
حجت‌الاسلام عباس هژبر،‌ مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ‌گفت: به زودی با راه اندازی کارگاهی آموزشی، طلاب حوزه علمیه قم با سند چشم انداز بیست ساله کشور آشنا می‌شوند. وی ادامه داد:‌ هم ‌اکنون در حال برنامه ‌ریزی برای این کارگاه آموزشی هستیم و تاکنون دو جلد کتاب سند چشم انداز و فرآوری سخنان رهبر معظم انقلاب درباره چشم انداز بیست ساله را تدوین کرده‌ایم که به زودی از زیر چاپ خارج خواهد شد. حجت‌الاسلام هژبر با بیان این‌که مبلغان این مرکز بیشترین ارتباط را با دانش ‌آموزان مدارس دارند،‌ تصریح کرد: گرچه به فرموده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدیران باید راه‌های تحقق سند چشم انداز را ترسیم کنند، ولی مبلغانی که با دانش‌‌آموزان در ارتباطند، می‌توانند بیشترین نقش را در این باره ایفا کنند. وی ادامه داد: در سال 1404، سال تحقق سند چشم انداز، جوانان دبیرستانی پست‌های کشور را به عنوان مدیران آینده در دست خواهند داشت؛ از این رو باید از هم ‌اینک با چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران آشنا باشند. مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان ضرورت و اهمیت سند چشم انداز، تاریخچه،‌ ویژگی‌های سند،‌ راهبردهای کلان و تبیین شاخصه‌های آن را از سرفصل‌های این کارگاه آموزشی اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون در حال رایزنی با برخی مراکز علمی و آموزشی کشور برای برگزاری این کارگاه آموزشی هستیم تا بتوانیم با استفاده از اساتید ماهر، کارگاه آموزشی مفیدی را برگزار کنیم. وی همچنین از برپایی نمایشگاه چشم ‌انداز بیست ‌ساله جمهوری اسلامی ایران خبر داد و در ادامه از نبود فعالیت کافی در برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها در زمینه چشم انداز انتقاد کرد. منبع خبر: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

خجالت نکش در نگاه اول فیلم تقابل‌هاست در یک زمینه طنز که مدام به مخاطب یادآور می‌شود چه جای خنده؟ فیلم را می‌توان در چند مضمونِ دوگانه بیان و نقد کرد. همان مضامین دوگانه‌ای که ساختار روایی فیلم را هم می‌سازند: دوگانه روستایی – شهری، دوگانه‌ی سپهر سیاسی - زندگی روزمره، دوگانه‌ی برنامه‌ریزی‌های سیاست اجتماعی و در نهایت دوگانه اراده – تقدیر که سکانس‌های انتهایی فیلم را شکل می‌دهد.
ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

«لاتاری» فیلم موفقی است در جذب مخاطب عمومی سینمای ایران و البته فتح گیشه. فیلمی که توانسته جمیع جوانب امر را در حوزه جذابیت بخشی اینچنینی به خوبی و با فراست فراهم کند و به مقصود رسد. لاتاری فیلم مخاطب عام است.
عشق امیر به نوشین ; یادداشتی بر فیلم لاتاری

عشق امیر به نوشین ; یادداشتی بر فیلم لاتاری

راجر ایبرت بزرگترین منتقد آمریکایی معتقد است کار فیلم، برانگیختن تفکر مخاطب است. فیلمی قابل اعتنا و نقد است که خواب آسوده را از مخاطب بستاند. قطعاً هر فیلمی نماینده انعکاس اندیشه در جامعه مقصد است. در حقیقت فیلم ها ارزش ها و حقایق فراموش شده جوامع را آشکار می سازند.
انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش

انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش

خرگیوش اولین فیلم مانی باغبانی تجربه‌ای قابل قبول است اما کاستی‎های بسیاری در پردازش موضوع‌هایی دارد که سعی کرده است در فیلم به آنها بپردازد؛ مقوله‎هایی مثل بیماری رو به مرگ نزدیکان، تلاش‌های علمی یک نخبه جوان، ازدواج‎های پنهانی و مفهوم شادی.
بازخوانی یک کمدی سیاسی ; نگاهی به فیلم مصادره

بازخوانی یک کمدی سیاسی ; نگاهی به فیلم مصادره

فیلم مصادره اولین ساخته مهران احمدی، بازیگر پر سابقه سینمای ایران، فیلمی کمدی است که تلاش می‎کند با تصویرگری برخی از معضلات فرهنگی جامعه از منظر متفاوتی به مقولاتی بپردازد که به طور جدی جامعه ایرانی معاصر را تهدید می‎کنند.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
سریال پریا | عاشقانه ای با لایه های پنهان

سریال پریا | عاشقانه ای با لایه های پنهان

سریال های تلویزیونی در نگاه مدیریتی و سیاست گذاری، ظرفیت هایی مناسبی برای نهادینه کردن مفاهیم و آموزش هایی در سطح جامعه هستند که این آموزش ها می توانند هم وجه رفتاری و هم وجه مفهومی داشته باشند.
انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش

انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش

خرگیوش اولین فیلم مانی باغبانی تجربه‌ای قابل قبول است اما کاستی‎های بسیاری در پردازش موضوع‌هایی دارد که سعی کرده است در فیلم به آنها بپردازد؛ مقوله‎هایی مثل بیماری رو به مرگ نزدیکان، تلاش‌های علمی یک نخبه جوان، ازدواج‎های پنهانی و مفهوم شادی.
سینمای اشک انگیز ; یادداشتی بر فیلم دارکوب

سینمای اشک انگیز ; یادداشتی بر فیلم دارکوب

دارکوب را باید یک ملودرام اشک انگیز دانست. فیلمی که قرار است یادآور فیلم «کیمیا» یا «گل های داوودی» باشد. واقعیت ماجرا آن است که داستانهای ملودرام گویی برای ما خواستنی تر و پذیرفتنی تر هستند. شاید بتوان گفت جامعه ایرانی همچنان درمباحث دراماتیک با همسایه های شرقی اش از جمله با آن سینمای احساساتی و اشک انگیز بالیوود، نسبت بیشتری دارد تا سینمای غرب. برای جستجوی علت این غرابت، میتوان تا اعماق تاریخ عقب رفت.
خفگی ; مروری بر کارنامه فریدون جیرانی

خفگی ; مروری بر کارنامه فریدون جیرانی

خفگی هفدهمین کار جیرانی در مقام کارگردان یک فیلم سینمایی است.جیرانی در سال 1377 و با فیلم قرمز که در گیشه نیز توفیق فراوانی یافت، ردای کارگردانی را بر تن پوشید. البته او پیش از این نیز تجربه کارگردانی داشت اما تمرکزش بر نویسندگی و خبرنگاری بود.
Powered by TayaCMS