دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت:تاکسی نماهایی که تنها به سوءاستفاده از مزایای تاکسیها در شهر می پردازند با برخورد تاکسیرانی مواجه شده و در نهایت اخراج می شوند.
اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی
اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی

اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت:تاکسی نماهایی که تنها به سوءاستفاده از مزایای تاکسیها در شهر می پردازند با برخورد تاکسیرانی مواجه شده و در نهایت اخراج می شوند.

مهندس حسین تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد:برخی از افراد،شرکت ها و سازمان ها تنها به خاطر سوءاستفاده از مزایای تاکسیها از قبیل ورود به محدوده طرح ترافیک و سهمیه بنزینآنها را در اختیار گرفته اند که تاکسیرانی ضمن شناسایی آنها توسط گشت های ویژه برخورد لازم را با این دسته از تاکسیها انجام می دهد.

ویبه ابطال بیش از 60 کارت سوخت در این خصوص اشاره کرد و افزود: کارت سوخت این دسته از متخلفان پس از شناسایی باطل می شود و پس از آنه جهت رسیدگی نهایی به هیأت انضباطی معرفی می شوند و در مورد اخراج آنها از تاکسیرانی تصمیم گیری می شود.

مدیرعامل شرکت نظارت و مدیریت تاکسیرانی شهر تهران یادآور شد: این تاکسیها بجای تردد در شهر و جابجایی مسافر یا در پارکینگها نگهداری می شوند و یا به انجام امور شخصی می پردازند که با تقویت گشت های ویژه بازرسی، شناسایی اینگونه افراد را شتاب بخشیده ایم.

مهندس تیموری تصریح کرد:بسیاری از مشکلات فعلی در تاکسیرانی به خاطر کمبود اطلاعات و آمارهای دقیق از گذشته است بطوریکه وضعیت بیش از 2هزار تاکسی در شبکه تاکسیرانی معلوم نبوده است و به نوعی این تاکسیها از نظرها پنهان شده بوده اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود:تا بحال در حدود 800 تاکسی پنهان شناسایی شده اند کهعلاوه بر ابطال کارت سوختدر مورد واگذاری تاکسیهای آنها و اخراجشان از تاکسیرانی تصمیم گیری خواهد شد.

وی از شهروندان تهرانی تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و سوءاستفاده،سازمان تاکسیرانی را با تماس با شماره های 33736666_33737777 و 1888 و پیام کوتاه 30004246 جهت برخورد با متخلفان مطلع سازند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

دعا در نهج البلاغه

(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
خدایا! ببخش!

خدایا! ببخش!

به آن نديدى. الهى! آنچه را كه به زبانم به تو تقرب جستم ولى دلم برخلاف آن بود بر من ببخش! الهى! اشارات چشم، و سخنان بيهوده، و مشتهيات دل
خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

و ابرهاى باران دار به ما پشت كرده، و تو اميد هر غمزده اى، و برآورنده حاجت هر حاجتمندی. در اين زمان كه مردم ما نااميدند، و ابرها باران نداده اند، و چرندگان از بين رفته اند، از تو مى خواهيم كه ما را به اعمال زشتمان مؤاخذه نكنى، و به گناهانمان نگيرى. الهى! با ابر
خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

دچار آيم، و به بدگويى آن كه از بخشيدن به من دريغ ورزد مبتلا گردم، و تو ماوراى اين همه، اختيـاردار بخشش و منـعى، چـه اينـكه بـر هـر چيـز تـوانـايـى.

پر بازدیدترین ها

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

بدان همان کسی که گنج های آسمان و زمین در اختیار اوست، به تو اجازه دعا و درخواست داده است و اجابت آن را نیز تضمین نموده، به تو امر کرده از او بخواهی تا به تو عطا کند و از او درخواست رحمت نمایی تا رحمتش را بر تو فرو فرستد. خداوند بین تو و خودش کسی قرار نداده که حجاب و فاصله باشد، تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری و مانعت نشده .
نیایش زیبا از نهج البلاغه

نیایش زیبا از نهج البلاغه

خدایا! امید به تو بستم تا راهنما باشى به اندوخته هاى آمرزش و گنجینه هاى بخشایش ! خدایا! این بنده توست که در پیشگاهت برپاست ، یگانه ات مى خواند و یگانگى خاص تو راست . جز تو کسى را نمى بیند که سزاى این ستایش هاست . مرا به درگاه تو نیازى است که آن نیاز را جز فضل تو به بى نیازى نرساند، و آن درویشى را جز عطا و بخشش تو به توانگرى مبدل نگرداند. خدایا! خشنودى خود را بهره ما فرما، هم در این حال که داریم ، و بى نیازمان گردان از اینکه جز به سوى تو دست برداریم ، که تو بر هر چیز توانایى.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
عبادت و نیایش در نهج البلاغه

عبادت و نیایش در نهج البلاغه

ریشه همه آثار معنوی اخلاقی و اجتماعی که در عبادت است، در یاد حق و غیر او را از یاد بردن می‌باشد. ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن را آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد. امام علی علیه‌السلام در به اره یاد حق یا همان روح عبادت میفرماید: < خداوند یاد خود را صیقل دل‌ها قرار داده است. دل‌ها به این وسیله از پس کری، شنوا و از پس نابینایی، بینا و از پس سرکشی و عناد رام می‌ گردند
Powered by TayaCMS