دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران؛ بسیاری از مسوولان نظام افتخار شاگردی آیت الله مصباح را دارند

No image
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران؛ بسیاری از مسوولان نظام افتخار شاگردی آیت الله مصباح را دارند جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در جمع طلاب حوزه علمیه قم گفت: جنگ امروز، جنگ فتنه و خدعه است و در این جبهه غبارآلود، دشمن با لباس دوست وارد میدان کارزار شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، 22 خردادماه، در نشست سیاسی مدرسه علمیه معصومیه قم، عرصه مبارزه با دشمن امروزی را عرصه فرهنگی عنوان کرد و گفت: جنگ امروز، جنگ فتنه و خدعه است و در این جبهه غبارآلود، دشمن با لباس دوست وارد میدان کارزار شده است.
وی با بیان این که جنگ در این میدان از جنگ های نظامی بسیار مشکل تر و پیچیده تر است، اظهار داشت: کسانی می توانند در این عرصه باقی بمانند که از بصیرت کافی برخوردار باشند.
رییس ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب که از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آسیب های فراوانی دیده‌اند، امروز با نفوذ در افکار مردم، سعی در تغییر باورهای آنان داشته و افرادی را در خود کشور، برای پیشبرد اهداف شوم خود به کار گرفته‌اند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر حجت الاسلام محتشمی پور درباره آیت الله مصباح یزدی اشاره و خاطر نشان کرد: امروز دشمنان به وسیله همین افراد خودی، دنبال ضربه زدن به ریشه‌ها و استوانه های بنیادین نظام و انقلاب هستند.
وی تأکید کرد: علامه مصباح یزدی، از مردان میدانی بود که در برابر افکار التقاطی دشمنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایستادگی کرده و امروز بسیاری از مسؤولین کشوری افتخار شاگردی ایشان را دارند.
حجت الاسلام ذوالنور ادعای کسانی را که در کنار امام بودن را فضیلت دانسته و با این مشخصه، به دنبال سهم خواهی هستند را نادرست دانست و یادآور شد: همان‌طور که پس از پیامبر(ص) بسیاری از نزدیکان ایشان، امیرالمؤمنین علی(ع) را تنها گذاشتند، امروز هم مشخص نیست که نزدیکان و منصوبین امام راحل(ره) در خط ولایت فقیه باقی مانده و علی دوران را تنها نگذاشته باشند.
رییس ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه به پیشینه جریان اصلاحات و روند واپس خوردگی آنان در جامعه اشاره و تصریح کرد: افرادی که پس از امام راحل(ره) از مناصب خود استعفا کرده و رهبر معظم انقلاب را تنها گذاشتند، پس از مدتی با شعارهای فریبنده به رأس امور بازگشتند و سپس در این دوران اصلاحات، با جوسازی های تخریبی در جامعه، سعی بر بحران آفرینی در کشور را دارند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: پس از روشن شدن ماهیت آنها در نزد جامعه، امروز این جریان برای ادامه حیات سیاسی خود به ایجاد بحران در کشور پرداخته و در کار مجلس و دولت خدمتگزار اختلال ایجاد می‌کنند.
حجت الاسلام ذوالنور با انتقاد از سخنان کسانی که رأی مردم و قراردادهای اجتماعی را منشأ مشروعیت ولایت فقیه می‌دانند، خاطر نشان کرد: مشروعیت ولایت فقیه امری الهی بوده و مقبولیت و حضور مردم، زمینه اجرایی را برای آن فراهم می آورد.
وی با بیان این که کسانی که مطالبی همچون نقد امام راحل را مطرح می کنند خود به هیچ عنوان جنبه نقد را نداشته و فقط به دنبال تضعیف جایگاه امام خمینی (ره) و ولایت فقیه هستند، اظهار داشت: جریان اصلاحات تمامی آرمان های امام و انقلاب را زیر پا گذاشته و امروز افرادی همچون آیت الله مصباح یزدی را که از یاوران واقعی امام و انقلاب و حافظ آرمان ها و اصالت های آنها در جامعه بوده اند دشمن قلمداد می کنند.
حجت الاسلام ذوالنور در پایان به برخی از کارهایی که در مسیر تخریب آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب توسط جریان اصلاحات و در زمان حاکمیت آنها صورت گرفته بود اشاره کرد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

دعا در نهج البلاغه

(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
خدایا! ببخش!

خدایا! ببخش!

به آن نديدى. الهى! آنچه را كه به زبانم به تو تقرب جستم ولى دلم برخلاف آن بود بر من ببخش! الهى! اشارات چشم، و سخنان بيهوده، و مشتهيات دل
خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

و ابرهاى باران دار به ما پشت كرده، و تو اميد هر غمزده اى، و برآورنده حاجت هر حاجتمندی. در اين زمان كه مردم ما نااميدند، و ابرها باران نداده اند، و چرندگان از بين رفته اند، از تو مى خواهيم كه ما را به اعمال زشتمان مؤاخذه نكنى، و به گناهانمان نگيرى. الهى! با ابر
خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

دچار آيم، و به بدگويى آن كه از بخشيدن به من دريغ ورزد مبتلا گردم، و تو ماوراى اين همه، اختيـاردار بخشش و منـعى، چـه اينـكه بـر هـر چيـز تـوانـايـى.

پر بازدیدترین ها

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

بدان همان کسی که گنج های آسمان و زمین در اختیار اوست، به تو اجازه دعا و درخواست داده است و اجابت آن را نیز تضمین نموده، به تو امر کرده از او بخواهی تا به تو عطا کند و از او درخواست رحمت نمایی تا رحمتش را بر تو فرو فرستد. خداوند بین تو و خودش کسی قرار نداده که حجاب و فاصله باشد، تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری و مانعت نشده .
نیایش زیبا از نهج البلاغه

نیایش زیبا از نهج البلاغه

خدایا! امید به تو بستم تا راهنما باشى به اندوخته هاى آمرزش و گنجینه هاى بخشایش ! خدایا! این بنده توست که در پیشگاهت برپاست ، یگانه ات مى خواند و یگانگى خاص تو راست . جز تو کسى را نمى بیند که سزاى این ستایش هاست . مرا به درگاه تو نیازى است که آن نیاز را جز فضل تو به بى نیازى نرساند، و آن درویشى را جز عطا و بخشش تو به توانگرى مبدل نگرداند. خدایا! خشنودى خود را بهره ما فرما، هم در این حال که داریم ، و بى نیازمان گردان از اینکه جز به سوى تو دست برداریم ، که تو بر هر چیز توانایى.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
عبادت و نیایش در نهج البلاغه

عبادت و نیایش در نهج البلاغه

ریشه همه آثار معنوی اخلاقی و اجتماعی که در عبادت است، در یاد حق و غیر او را از یاد بردن می‌باشد. ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن را آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد. امام علی علیه‌السلام در به اره یاد حق یا همان روح عبادت میفرماید: < خداوند یاد خود را صیقل دل‌ها قرار داده است. دل‌ها به این وسیله از پس کری، شنوا و از پس نابینایی، بینا و از پس سرکشی و عناد رام می‌ گردند
Powered by TayaCMS