دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پایان یافت

No image
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پایان یافت
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد.
 
به گزارش خبرنگار فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان گفت: حضور مردم با علاقه و شور شوق خاص در این نمایشگاه نشان می‌دهد که این یک نمایشگاه عادی نیست.      
وی نمایشگاه قرآن کریم را یک مانور معنوی ملی در کشور توصیف کرد و اظهار داشت: استقبال پرشور مردم از این نمایشگاه نشان می‌دهد که اگر بستر معنوی در کشور فراهم شود مردم با شور و شعف خاصی از آن استقبال می‌کنند  .                                                                         
رئیس مجلس شورای اسلامی به تولیدات آثار معنوی و اسلامی از جمله در زمینه حکمت و عرفان در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:وقتی ایران را در این زمینه ها با دیگر کشورها مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که وزن کشور ما با دیگر کشورها متفاوت است.                        
لاریجانی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اقبال به قران کریم فقط به ایران اختصاص ندارد اظهار داشت: حتی در برخی از کشورها قرآن کریم پرفروش‌ترین کتاب است البته برخی معتقدند که این امر به خاطر حوادث عالم است و برخی کنجکاو شده‌اند و به سمت قرآن می‌روند. اما باید توجه داشت که مسئله ریشه‌دارتر از این تحلیل سطحی است و علت اقبال به قرآن به خاطر متن قرآن است.                                     
وی افزود: متن کتاب مقدس قرآن از کمال برخوردار است چرا که پیامبر ما حضرت محمد (ص) پیامبر خاتم است و خاتمیت آن با کمال مصادف است.
همچنین شب گذشته نمایشگاه قرآن با حضور آیت‌الله مقتدایی عضو خبرگان رهبری و رئیس حوزه علمیه قم به کار خود پایان داد. نمایشگاه قرآن کریم امسال همچون سال‌های گذشته با ‌استقبال رو به رو شد و مورد توجه مؤمنین روزه دار قرار گرفت.
 
 
منبع: www.farsnews.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

دعا در نهج البلاغه

(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
خدایا! ببخش!

خدایا! ببخش!

به آن نديدى. الهى! آنچه را كه به زبانم به تو تقرب جستم ولى دلم برخلاف آن بود بر من ببخش! الهى! اشارات چشم، و سخنان بيهوده، و مشتهيات دل
خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

و ابرهاى باران دار به ما پشت كرده، و تو اميد هر غمزده اى، و برآورنده حاجت هر حاجتمندی. در اين زمان كه مردم ما نااميدند، و ابرها باران نداده اند، و چرندگان از بين رفته اند، از تو مى خواهيم كه ما را به اعمال زشتمان مؤاخذه نكنى، و به گناهانمان نگيرى. الهى! با ابر
خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

دچار آيم، و به بدگويى آن كه از بخشيدن به من دريغ ورزد مبتلا گردم، و تو ماوراى اين همه، اختيـاردار بخشش و منـعى، چـه اينـكه بـر هـر چيـز تـوانـايـى.

پر بازدیدترین ها

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

بدان همان کسی که گنج های آسمان و زمین در اختیار اوست، به تو اجازه دعا و درخواست داده است و اجابت آن را نیز تضمین نموده، به تو امر کرده از او بخواهی تا به تو عطا کند و از او درخواست رحمت نمایی تا رحمتش را بر تو فرو فرستد. خداوند بین تو و خودش کسی قرار نداده که حجاب و فاصله باشد، تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری و مانعت نشده .
نیایش زیبا از نهج البلاغه

نیایش زیبا از نهج البلاغه

خدایا! امید به تو بستم تا راهنما باشى به اندوخته هاى آمرزش و گنجینه هاى بخشایش ! خدایا! این بنده توست که در پیشگاهت برپاست ، یگانه ات مى خواند و یگانگى خاص تو راست . جز تو کسى را نمى بیند که سزاى این ستایش هاست . مرا به درگاه تو نیازى است که آن نیاز را جز فضل تو به بى نیازى نرساند، و آن درویشى را جز عطا و بخشش تو به توانگرى مبدل نگرداند. خدایا! خشنودى خود را بهره ما فرما، هم در این حال که داریم ، و بى نیازمان گردان از اینکه جز به سوى تو دست برداریم ، که تو بر هر چیز توانایى.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
عبادت و نیایش در نهج البلاغه

عبادت و نیایش در نهج البلاغه

ریشه همه آثار معنوی اخلاقی و اجتماعی که در عبادت است، در یاد حق و غیر او را از یاد بردن می‌باشد. ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن را آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد. امام علی علیه‌السلام در به اره یاد حق یا همان روح عبادت میفرماید: < خداوند یاد خود را صیقل دل‌ها قرار داده است. دل‌ها به این وسیله از پس کری، شنوا و از پس نابینایی، بینا و از پس سرکشی و عناد رام می‌ گردند
Powered by TayaCMS