دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نخستین دوره آموزشی معاونان مدارس علمیه خواهران سراسر کشور

No image
نخستین دوره آموزشی معاونان مدارس علمیه خواهران سراسر کشور 27 فروردین ماه در قم؛
نخستین دوره آموزشی معاونان مدارس علمیه خواهران سراسر کشور
________________________________________
رسا، سرویس فرهنگی ـ نخستین دوره آموزش حضوری معاونان آموزشی مدارس علمیه خواهران فردا در قم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ‌گفت: نخستین دوره آموزشی حضوری دومین گروه از معاونان آموزشی مدارس علمیه خواهران، 27 فروردین‌ماه در قم برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که برنامه گروه اول بیستم فروردین برگزار شد، افزود: در این دوره 120 نفر از معاونان آموزشی استان‌های تهران، قزوین، گلستان، گیلان، مازندران، قم، مرکزی، سمنان، همدان، زنجان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه حضور داشتند.
حجت‌الاسلام حسینی ارتقای سطح علمی و مهارتی کادر آموزشی مدارس علمیه خواهران را از اهداف این دوره برشمرد و ادامه داد: در گروه دوم نیز 140 نفر از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان حضور دارند.
وی تصریح کرد: این دوره به مدت چهار روز برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن با محورهای کیفیت ‌بخشی به آموزش، مدیریت آموزش و ارزش‌یابی تحصیلی، و بهبود مدیریت آموزش مدارس آشنا خواهند شد.
گفتنی است، هم ‌اینک 230 مدرسه علمیه زیر پوشش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت می‌کنند که از هر مدرسه حداقل دو نفر در این طرح حضور خواهند داشت.
خبرگزاری رسا //www.rasanews.com

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

دعا در نهج البلاغه

(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
خدایا! ببخش!

خدایا! ببخش!

به آن نديدى. الهى! آنچه را كه به زبانم به تو تقرب جستم ولى دلم برخلاف آن بود بر من ببخش! الهى! اشارات چشم، و سخنان بيهوده، و مشتهيات دل
خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

و ابرهاى باران دار به ما پشت كرده، و تو اميد هر غمزده اى، و برآورنده حاجت هر حاجتمندی. در اين زمان كه مردم ما نااميدند، و ابرها باران نداده اند، و چرندگان از بين رفته اند، از تو مى خواهيم كه ما را به اعمال زشتمان مؤاخذه نكنى، و به گناهانمان نگيرى. الهى! با ابر
خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

دچار آيم، و به بدگويى آن كه از بخشيدن به من دريغ ورزد مبتلا گردم، و تو ماوراى اين همه، اختيـاردار بخشش و منـعى، چـه اينـكه بـر هـر چيـز تـوانـايـى.

پر بازدیدترین ها

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

بدان همان کسی که گنج های آسمان و زمین در اختیار اوست، به تو اجازه دعا و درخواست داده است و اجابت آن را نیز تضمین نموده، به تو امر کرده از او بخواهی تا به تو عطا کند و از او درخواست رحمت نمایی تا رحمتش را بر تو فرو فرستد. خداوند بین تو و خودش کسی قرار نداده که حجاب و فاصله باشد، تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری و مانعت نشده .
نیایش زیبا از نهج البلاغه

نیایش زیبا از نهج البلاغه

خدایا! امید به تو بستم تا راهنما باشى به اندوخته هاى آمرزش و گنجینه هاى بخشایش ! خدایا! این بنده توست که در پیشگاهت برپاست ، یگانه ات مى خواند و یگانگى خاص تو راست . جز تو کسى را نمى بیند که سزاى این ستایش هاست . مرا به درگاه تو نیازى است که آن نیاز را جز فضل تو به بى نیازى نرساند، و آن درویشى را جز عطا و بخشش تو به توانگرى مبدل نگرداند. خدایا! خشنودى خود را بهره ما فرما، هم در این حال که داریم ، و بى نیازمان گردان از اینکه جز به سوى تو دست برداریم ، که تو بر هر چیز توانایى.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
عبادت و نیایش در نهج البلاغه

عبادت و نیایش در نهج البلاغه

ریشه همه آثار معنوی اخلاقی و اجتماعی که در عبادت است، در یاد حق و غیر او را از یاد بردن می‌باشد. ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن را آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد. امام علی علیه‌السلام در به اره یاد حق یا همان روح عبادت میفرماید: < خداوند یاد خود را صیقل دل‌ها قرار داده است. دل‌ها به این وسیله از پس کری، شنوا و از پس نابینایی، بینا و از پس سرکشی و عناد رام می‌ گردند
Powered by TayaCMS