مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
مرثیه
اخلاقی
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
وحدت اسلامى ومبارزه با بهائیان از دیدگاه امام خمینی(ره)
23 تیر 1387, 0:0
وحدت اسلامى ومبارزه با بهائیان از دیدگاه امام خمینی(ره)
مذهب سازی:
از جمله اهداف دشمن در راه استعمار کشورها، سوء استفاده از اعتقادات مذهبى آن کشور مىباشد. البته این مذهب سازى در ادبیات ما به این لفظ و معنا کاربرد دارد ولى در واقع استعمار کمتر به مذهب سازى مستقیم پرداخته است. البته آنان از هر راه ممکنى براى تضعیف امتها استفاده مىکنند. براى مثال ششمین دستورى که طى یک سند 50 صفحهاى به جاسوس انگلیسى در کشورهاى اسلامی، مسترهمفر، داده شده بود، تاسیس ادیان و مذهبهاى مختلف در کشورهاى اسلامى باشد. در کتاب یادداشتهاى مستر همفر (36) آمده است:
«این [مورد بالا] به برنامهریزى حساب شدهاى نیاز دارد، به گونهاى که هر دین، با تمایلات مردم، به یک منطقه تناسب داشته باشد. مثلا باید 4 دین در مناطق شیعه پدید آورد، دینى که خدایش حسینبنعلى باشد، دینى که جعفر صادق را پرستش کند، دینى که مهدى موعود را بپرستد و دینى که علىالرضا را عبادت کند؛ جاى مناسب براى اولى کربلا، دوم اصفهان، سوم سامرا و چهارمى خراسان است، چنانچه باید مذهبهاى چهارگانه اهل سنت را به شیوه ادیان جداگانهاى در آورد که ارتباطى با یکدیگر نداشته باشند، بلکه داراى اختلافات خونینى باشند، در کتابهایشان باید دست برد تا هر گروه تنها خود را مسلمان بداند و بر این باور باشد که دیگران کافرند و کشتن و بیرون راندن آنان واجب است.»
همان طور که گفته شد این مذهب سازى کمتر به صورت مستقیم مورد استفاده استعمار واقع شده است و بیشتر مواقع از بستر فراهم شده ناشى از علل مختلف اقتصادى و فرهنگى و اجتماعى و ...، سوء استفاده شده است و از شیادانى نظیر سیدعلى محمدباب حمایت مىکنند. «بنابراین در مورد علل گرایش پیروان به این فرقهها مىتوان گفت فقر اقتصادى و فرهنگى و ناامیدى مردم به علت شکست در جنگهاى ایران و روس، ایده گرایش به منجى عالم بشریت حضرت حجت (عجل الله تعالى فرجه) را در میان مردم شدت بخشید. شیخ احمد احسایى بهعنوان یکى از شاگردان علماى برجسته زمان مورد توجه عموم و دربار قرار گرفت. اندیشههاى جدید او در مورد حضرت حجت (عج) نظر عدهاى را به خود جلب نمود اما تکفیر او موجب پراکندگى آنان شد که با محافل علمى اصولى در تماس بودند، به عبارت دیگر خواص و عوام نزدیک به آنان از دور او پراکنده شدند... علىرغم برخى که زمینه اجتماعى جنبش بهائیت را تضاد طبقاتى مبتنى بر عوامل اقتصادى مىدانند، به نظر مىرسد که طبقات اجتماعی، آن زمان مبتنى بر زمینههاى سیاسی، شکل گرفته بود و ریشه این جنبش عمدتا در زمینههاى سیاسى و فرهنگى نهفته است نه اقتصادی. شکست اقتدار دین و دولت در جنگهاى ایران و روس و فقر عمومى مردم، زمینه را براى گرایش به شیخیه در پیروان این فرقه فراهم کرد.
تمایلات صوفى گرایانه محمد شاه و صدراعظم، خواست دولت روسیه و همراهى بریتانیا براى شکستن مهمترین عامل انسجام اجتماعى جامعه ایرانى یعنى مذهب شیعه، تضاد میان دولت و ملت در بخش ساختار سیاسی- اجتماعى و وجود جنبش شیخیه و تمایلات واقع گریز در اذهان عمدتا طبقات پایین فرهنگی- سیاسى جامعه نیز عمدهترین عواملى هستند که زمینه را براى به وجود آوردن جنبش بابیه فراهم نمودند. از آن پس این جبنش عمدتا با حمایت بیگانگان در خارج از ایران برنامهریزى شد و به حیات خود در شکل بهائیت و انواع آن ادامه داد.»(37)
روابط سران بهائیت با استعمار پیر انگلستان
«در مورد ریشه بابىگرى و عامل ایجاد آن، افرادى که نقش اول را به انگلیس مىدهند، ملاحسین بشرویه را دلیل مىآورند که مدتى در مشهد و بعد در بینالنهرین جزء شبکه جاسوسى انگلیس کار مىکرده و فکر با بىگرى را به سیدعلى محمد باب شیرازى القا مىکرده است. البته افرادى نیز ریشه پیدایش آن را بنا بر اظهارات شاهزاده دالگورکی، دولت شوروى مىدانند که خاطراتش را بعد از سقوط تزارها و روى کار آمدن بلشویکها در مجله (شرق) منتشر کرده است.
هر دو گروه دلایل مقتضى در اثبات نظریات خود دارند ولى نکته قابلتوجه این است که بر خلاف نقشهاى قبلى این دو دولت، اینها در این مورد با هم توافق داشتهاند.»(38)
«وجود مواردى در مکتوبات و نامههاى میرزا حسینعلى نورى و اخلاف او سبب شده که موضوع ارتباط دول استعمارى با آیینهاى بابى و بهائى یکى از مسائل جدى و پر مناقشه تاریخ بهائیت شود... هیچ گونه شکى در مورد علاقه دول استعمارى به پیگیرى حوادث آنها و گاهى دخالت آشکار در سیر تحولات این آیینها از جمله فشار سیاسى دولت روس براى حفظ جان میرزا حسینعلى نورى نیست.
موارد دیگرى از این علاقه دول استعمارى در منابع بهائى و غیر بهائى گزارش شده است از جمله در سال 1278 م، (سرآرنولد باروز کمبال)، ژنرال کنسولى دولت انگلستان، با میرزا حسینعلى در بغداد ملاقات و قبول حمایت و تابعیت دولت انگلیس و مهاجرت به هند استعمارى یا هر نقطه دیگرى را به او پیشنهاد کرد.» (39)
«صبحى مهتدى (کاتب و منشى پیشین عباس افندی) نقل مىکند زمانى که پس از جنگ جهانى اول و در سالهاى سلطه انگلیس بر مصر و فلسطین تصمیم گرفت همراه ابن اصدق (از عناصر شاخص بهائیت) جهت دیدار با عباس افندى از ایران به حیفا برود به محبت و همت آقاى نعیمى (شاعر معروف بهائی) گذشته از جواز حرکت به فلسطین، توصیه اى نیز از سفارت انگلیس دریافت کرد.» (40)
«پس از اشغال نظامى فلسطین توسط ارتش انگلیس و قیومیت بریتانیا بر آن دیار زخم خورده دو عنصر استعمارگر و صهیونیست در کادر حکومت انگلیس فلسطین ظاهر شدند که با عباس افندى و خانواده وى نیز پیوندى وثیق به هم زدند: سربرت سموئول و سررونالد استورز. در اوایل حکومت سموئل بود که دربار بریتانیا عنوان شهسوار طریقت امپراتورى بریتانیا را به عباس افندى اعطا کرد که اعطاى این نشان به پاس قدردانى از خدمات بهائیان در دوران جنگ بود. روحیه ربانى (ماکسول) همسر آمریکایى شوقى ربانى مىنویسد: موقعى که سرهربرت ساموئل از کار کناره گرفت [سوتى افندی، جانشین عباس افندی] نامهاى مملو از عواطف و دیه [دوستانه] براى او مرقوم و ارسال فرمودند که هر جملهاى از آن حلقه محکمى گردید در سلسله روابط حسنه بین مرکز امر و حکومت این کشور.»
استورز همراه ساموئل در تشییع جنازه عباس افندى (سال 1921) شرکت جست و پیشاپیش مشایعین، سراشیبى کوه کرمل را پیمود و به قول خود: آخرین مراتب خضوع و محبت قلبى خود را تقدیم داشت» (41) اخبار امرى به تفصیل به اقدامات و ابراز احترامات این مقامات در مقابل سران بهائیت پرداخته است. که آقاى موسى نجفى در مقاله بهائیت و انگلیس به رابطه این دو با هم پرداخته است: سابقه ارتباط و طمع انگلیس به بهائیان، چتر عنایت لندن بر سر پیشوا راز اعطاى نشان و مباحث مفید دیگرى (42.)
بهطور خلاصه مىتوان گفت: «بعد از پیروزى انگلستان بر عثمانى در آوریل 1920 م در فلسطین (مقر حاکم نظامى انگلیس) جشن بزرگى به افتخار عبدالبها برگزار شد که حاکم انگلیس، عالىترین نشان امپراتورى را که متضمن لقب Sir بود (شوالیه امپراتورى بریتانیا) به عباس افندى داد. عباس افندى نیز در مقام تشکر این دعا را گفت: اللهم ان سرادق العدل قد ضربت اطنابها على هذه الارض المقدسه فى مشارقها و مغاربها . الهم اید الامبراطور جورج الخانس انگلترا بتوفیقاتک الرحمانیه و ادم ظلها الظلیل على هذه الاقلیم الجلیل بعونک و صونک و حمایتک انک انت المقتدر المتعالى العزیزى الکریم .»
از جمله دلایل اعطاى این لقب نیز تهیه آذوقه ارتش انگلیس و بیرون راندن عثمانىها از خاک فلسطین گفته شده است. نیز عبدالبهاء بعد از تابعیت گرفتن عثمانی،تابعیت انگلیس را هم مىگیرد تا به گفته خودش انس والفت میان ایران وانگلیس برقرار شود وافراد ایران جان خود را براى انگلیس فدا کنند و برعکس . وى انگلیسىها را نفوسى پاک و پاکیزه مىداند که براى صلح و اتحاد فعالیت دارند.
با شروع جنگ جهانى اول واقدام عثمانى به فتح فلسطین عبدالبهاء به ظاهر طرفدار عثمانى ولى در واقع طرفدار انگلیس مىباشد و لذا وقتى به جرم جاسوسى دستگیر مىشود قول مىدهدکه به انگلیس گزارش غلط دهد ولى باز هم به نفع انگلیس اقدام مىکند به نحوى که جمال پاشا پادشاه عثمانى تصمیم به اعدام وى مى گیرد و در مقابل انگلیس نیز به پاس خدماتى که بر دولت بریتانیا کرده است از وى حمایت مىکند.(43)
«بهائیان» در کلام امام خمینی(رحمهاللهعلیه)
لزوم بررسى سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامى در مورد این فرقه از جهات زیر مىباشد:
-1 امام خمینى (ره) بهعنوان رهبر مردمى که براى استقلال و آزادى خود قیام کردند.
-2 امام خمینى (ره) بهعنوان مرجع تقلید اعلم و دادن فتاواى فقهى و اجتماعى در مورد این فرقه.
-3 امام خمینى (ره) بهعنوان یک فرد مسلمان کهدر قبال افرادى که از عمال استعمار هستند موضع مىگیرد.
از آنجا که معمولا رهبر یک انقلاب سخنهایى که به صورت مکرر و موضعگیرىهایى که در مورد افراد خاصى مىکند نشان دهنده این مىباشد اهمیت صحبتها، پیامها ، سخنرانىها ،نامهها و دیگر آثار امام در مورد این فرقه را دو چندان مىسازد.
درادامه مطالب امام خمینى دراین زمینه در 3 قسمت کلى جمعآورى شده است:
الف - اقدامات بهائیان براى براندازى اسلام
ب- حمایتهاى استعمار از بهائیان
ج- اعلام مخالفت صریح(44)
منبع : روزنامه رسالت
وحدت اسلامى ومبارزه با بهائیان از دیدگاه امام خمینی(ره)
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
وحدت اسلامى ومبارزه با بهائیان از دیدگاه امام خمینی(ره)
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
منتخب نشریات
اردیبهشت 94
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
ماهیت حاکمیت سیاسی
27 خرداد 1387, 0:0
سیره فاطمی، الگوی جاویدان
19 خرداد 1387, 0:0
رابطه ایمان و عمل صالح
در آموزه های قرآنی ایمان و عمل صالح از چنان ارتباطی برخوردارند که فقدان هر یک، کارآیی و تأثیرگذاری دیگری را کم اهمیت و یا بی ارزش می کند. ایمان و عمل صالح دو بال پرواز بشر به مقام انسانیت و درک خلیفه اللهی و وصول به سرمنزل مقصود است. در آموزه های قرآنی، عمل صالح، بازتاب بیرونی ایمان واقعی است. هر کس به ایمان واقعی دست یافته باشد در منش و کنش خویش نیک کردار خواهد بود. این نوشتار تلاشی برای تبیین این همبستگی استوار میان ایمان و عمل صالح است...
13 آذر 1386, 0:0
نگاهى به آفرینش زن با توجه به داستان آدم و حوا در قرآن
خبرگزاری فارس: مسأله آفریده شدن حوا از پهلوى آدم، چیزى است که قرآن درباره آن صراحتى ندارد؛ و عبارت<و خلق منها زوجها» را نیز نباید بر آن معنى حمل کرد، به گونهاى که گزارش قرآن همسان گزارش تورات گردد، توراتى که در دست مردم است و آفرینش آدم را یکسان یک داستان تاریخى نقل...
23 آبان 1386, 0:0
اولین امام جمعه تهران
18 شهریور 1386, 0:0
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS