دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مصباح یزدی اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود

No image
آیت الله مصباح یزدی اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود آیت الله مصباح یزدی:
اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود.
آیت الله مصباح یزدی در همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در قم گفت:در مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش بایستی اهداف و مسیر حرکت بر اساس شناخت‌متقابل مشخص شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، 26 اردیبهشت ماه در همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، تعامل و همکاری بین این دو نهاد را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: در مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش بایستی اهداف و مسیر حرکت بر اساس شناخت متقابل مشخص شود.
وی در ادامه سخنانش افزود: مشخص نبودن اهداف و برنامه های مدون در آموزش و پرورش، مانع تحقق اهداف می شود.
آیت الله مصباح یزدی بر اراده قوی و شناخت کافی سیاستگذاران سیستم آموزشی کشور تأکید و خاطر نشان کرد: توسعه و پیشرفت بدون هدف گذاری مشخص و شناخت غلط، تهدیدی برای نظام آموزشی و کشور به حساب می آید.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم در ادامه تصریح کرد: فراموش کردن مسیر و هدف اصلی از آسیب های هر حرکت اجتماعی است و برای اصلاح نظام آموزشی و پرورشی کشور باید بدانیم چگونه و چه چیز را اصلاح کنیم.
وی با بیان این که سیاستگذاران کلان دولت اسلامی باید آگاه و با تقوا بوده و دارای روحیه فداکاری باشند، اظهار داشت: آموزش و پروش به مربیانی با انگیزه و توانمند نیاز دارد که دانش آموزان را با هدف تحصیل و آفات موجود آگاه سازد.
آیت الله مصباح یزدی در پایان، رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش را خواستار شد و افزود: اراده‌ قوی، مهارت، توانایی برای اجرا و شناخت کافی از مسائل مرتبط، از جمله خصوصیات موفقیت در پیشبرد این کار است.
گفتنی است، همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش،صبح روز پنج شنبه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.

پر بازدیدترین ها

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

امروزه رسانه‌ها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانه‌ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
Powered by TayaCMS