دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

استقلال حوزه علمیه به معنای انفکاک آن از دولت نیست

No image
استقلال حوزه علمیه به معنای انفکاک آن از دولت نیست مدیر حوزه علمیه قم خواستار بهره گیری بیشتر دولتمردان از ظرفیتهای حوزه های علمیه شد و گفت : استقلال حوزه علمیه به معنای انفکاک آن از دولت نیست.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان قم، حجت الاسلام سید هاشم حسینی بوشهری که پیش از سخنرانی رئیس جمهور در مدرسه فیضیه قم سخن می گفت با اشاره به اینکه حوزه علمیه خاستگاه انقلاب ما است و جایگاه آن جایگاه رفیعی است گفت : کسی نمی تواند انکار کند که حوزه علمیه عقبه فکری و علمی انقلاب است.
وی افزود : مدرسه فیضیه اگر زبان داشت ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور مکتبی می گفت که انتظارات برآورده شده است.
مدیر حوزه علمیه قم تصریح کرد : انتظار فیضیه به عنوان پایگاه قم از دولتمردانی که دلسوز و خیرخواهند و برای خدمتگزاری شب و روز نمی شناسند این است که به پایگاه علمی حوزه بیش از آنچه که در طول سه دهه به آن ارج گذاشته شده است ارج گذاشته شود.
وی افزود : البته در برنامه پنج ساله چهارم توسعه دولت کریمه با همکاری جمعی از حوزویان به ساماندهی امور پرداخته اما ما معتقدیم برخی ظرفیت‌های حوزه همچنان ناشناخته مانده است.
مدیر حوزه علمیه قم تصریح کرد : امروز دغدغه طلاب ما این است که در بعد مسائل تبلیغی وضعیت ما بخشی نگر است. متاسفانه امروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی به رخ طلاب ما کشیده می شود یعنی نوعی ناهمگونی در کشور وجود دارد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.

پر بازدیدترین ها

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

امروزه رسانه‌ها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانه‌ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
Powered by TayaCMS