دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

انقلاب اسلامی با سه رکن اسلام، رهبری و امت به پیروزی رسید

No image
انقلاب اسلامی با سه رکن اسلام، رهبری و امت به پیروزی رسید
رئیس مرکز اسلامی امام علی (ع) اتریش در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایتالیا گفت: سه رکن انقلاب اسلامی اسلام ، رهبری و امت هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت آغاز سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر شنبه شب مراسم جشن با شکوهی با حضور ایرانیان مقیم ایتالیا در مجتمع آموزشی شهید باهنر رم برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام رضا رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز اسلامی امام علی (ع) اتریش در خصوص ویژگی‌ها و ثمرات انقلاب اسلامی ایران سخنان مبسوطی ایراد کرد. وی در ابتدا با بیان این مطلب که بین دین و علم هیچگونه تعارضی وجود ندارد، با توصیه به جوانان و نوجوانان برای جدی گرفتن امور تحصیلی خود به‌عنوان یک وظیفه گفت : انسان باید درطول زندگی خود یا دانشمند باشد یا دانشجو و یا دوستدار دانش ، زیرا هر چه علم و اقبال به علم در یک جامعه بیشتر باشد، آن جامعه پیشرفت بیشتری خواهد کرد. حجت‌الاسلام رمضانی سپس با تأکید براین عبارت استاد مطهری که نیاز به دین جزء " گرایشهای مقدس " انسان محسوب می‌شود، گفت : دین می‌بایست در متن زندگی انسان‌ها حضور داشته باشد، و در این ارتباط نیز یکی از بارزترین دستاوردهای رهبری حضرت امام خمینی (ره) این بود که ‌ایشان معتقد بودند که اسلام علاوه برامور فردی می‌بایست در عرصه‌های اجتماعی نیز نمود و حضور داشته باشد و به همین خاطر اسلام را از حاشیه به متن جامعه و زندگی مردم آوردند. منبع: مهرنیوز

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.

پر بازدیدترین ها

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

امروزه رسانه‌ها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانه‌ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
Powered by TayaCMS