دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

حوزه و دانشگاه باید جنبش نرم‌ افزاری و تولید علم را به ارمغان بیاورند

No image
حوزه و دانشگاه باید جنبش نرم‌ افزاری و تولید علم را به ارمغان بیاورند به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر زاهدی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، 26 آذرماه در همایش پنجمین هم ‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفای قم گفت: بر اساس رهنمودها و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب، امروز حوزه و دانشگاه باید جنبش نرم ‌افزاری و تولید علم را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.
وی با بیان این‌که آینده وحدت حوزه و دانشگاه روشن است، افزود: هم اکنون شاهد حضور حوزویان دانشگاهی و دانشگاهیان حوزوی هستیم که این خود نشان تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه است.
زاهدی در ادامه فعالیت مراکزی چون مؤسسه امام خمینی(ره) قم، دانشگاه‌های امام صادق(ع)، باقرالعلوم(ع)، مفید، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مدرسه عالی شهید مطهری و تدریس 32 واحد درس عمومی با عنوان معارف اسلامی در دانشگاه‌ها را از جمله نشانه‌های ارتباط تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه دانست.
وی افزود: راه‌اندازی جشنواره فارابی در بهمن‌ماه در حوزه علوم انسانی به ویژه علوم اسلامی و معارف اسلامی را نیز باید از جلوه‌های هم ‌اندیشی حوزه و دانشگاه برشمرد.
وی با اشاره به حضور بیش از یازده هزار طلبه و دانشجو در قم، آن را نشان‌ دهنده تقاضای زیاد دانست و خاطرنشان کرد: با وجود مخالفت‌های برخی از گروه‌ها در کشور باید این تعامل و وحدت در حوزه و دانشگاه بیش از پیش نمایان شود و این مهم جز با همکاری و تلاش مضاعف میسر نمی‌شود.
منبع خبر:
خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.

پر بازدیدترین ها

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

امروزه رسانه‌ها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانه‌ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
Powered by TayaCMS