دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دومین همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه

No image
دومین همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با حضور آیت الله مصباح در قم برگزار شد؛
همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه
دومین همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش دوسالانه «همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، کاستی ها و بایستگی ها»، 26 اردیبهشت ماه با حضور آیت الله مصباح یزدی و حجت الاسلام و المسلین حسینی بوشهری و قرائت پیام وزیر آموزش و پروش در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.
آیت الله مصباح یزدی در این مراسم گفت: سیاستگذاران نهادهای آموزشی و پرورشی برای اصلاح سیستم آموزشی در کشور باید اراده ای قوی و شناختی کافی از مسائل داشته باشند.
وی تصریح کرد: فراموش کردن مسیر و هدف اصلی از آفات حرکت های اجتماعی است و اگر قرار باشد آموزش و پرورش ما اصلاح شود، باید بدانیم که چگونه و چه چیزهایی را اصلاح کنیم.
علیرضا علی احمدی، وزیر آموزش و پرورش نیز در پیامی همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را فراتر از حد متعارف و مرسوم دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید با همکاری آموزش و پرورش، معارف الاهی وارزشها را برای بهره مندی نسل آینده فراهم کنند.
حجت‌الاسلام علی ذوعلم، دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در این مراسم تصریح کرد: اگر حوزه علمیه رسالت و وظیفه خود را نسبت به آموزش و پرورش انجام ندهد، جامعه دچار خسران جبران ناپذیری خواهد شد.
حجت الاسلام ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم وحدت فرهنگی را مهمترین عامل پیشرفت کشور دانست و گفت: امروزه وحدت فرهنگی و تعلیم و تربیت مورد هجمه همه جانبه دشمنان قرار گرفته است.
همچنین در این همایش دکتر سرکارآرانی، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در سخنانی گفت: آموزش و پرورش می تواند با کمک حوزه های علمیه زمینه ساز گسترش بصیرت در بین دانش آموزان باشد.
در پایان این همایش برخی اساتید حوزه و آموزش و پرروش با برگزاری میزگردی به چگونگی همکاری و آسیب شناسی تعامل این دو نهاد پرداختند.
گفتنی است، در این همایش از پنج نفر از اساتیدی که بیشترین نقش را در همکاری دو نهاد حوزه و آموزش وپرورش داشتند، تجلیل به عمل آمد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.

پر بازدیدترین ها

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

امروزه رسانه‌ها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانه‌ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
Powered by TayaCMS