دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مدیر حوزه علمیه قم؛ هیات‌های علمی در حوزه‌های شهرستان‌ها تشکیل می‌شود

No image
مدیر حوزه علمیه قم؛ هیات‌های علمی در حوزه‌های شهرستان‌ها تشکیل می‌شود
آیت‌الله مقتدایی گفت: طلاب فاضل، مدرس و استادان استان‌ها که در قم مشغول تحصیل هستند به عنوان هیأت علمی حوزه‌های شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، مدیر حوزه علمیه قم در نشست کارکنان و مدیران مرکز خدمات حوزه با اشاره به خدمات ارائه شده توسط مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار کرد: خدمتی که این مرکز و کارکنان آن انجام می‌دهند بسیار با ارزش و مورد عنایت خداوند است، زیرا به مجموعه‌ای خدمت رسانی می‌کنند که افراد آن از نظر تعهد، تدین و معنویت از افراد ممتاز جامعه هستند.
وی افزود: یکی از موسسات حوزه علمیه قم که مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری است، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است و مجموعه خدمت‌رسانی به حوزه و تمام روحانیون کشور و خانواده‌های آنان خدمت بسیار بالایی است.
مقتدایی با اشاره به تحول و مدیریت تحول در حوزه که خواست مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که در محضر مقام معظم رهبری بودم فرمودند که اگر حوزه بخواهد متحول شود نیاز به تیم مجهز و متخصص و نیز صرف وقت زیاد دارد لذا همه مدیران و کارکنان باید با صرف وقت زیاد و استفاده از تخصص خود این مجموعه را به سوی تحول حرکت دهند و مدیر حوزه را یاری نمایند.
مدیر حوزه علمیه قم، با اشاره به تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها تصریح کرد: از اموری که در مقام اجرای آن هستیم، تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌هاست و این تقویت با ایجاد یک حوزه بزرگ در خود استان و سایر حوزه‌های شهرستان‌ها به عنوان حوزه‌های اقماری آن تحقق پیدا می‌کند.
وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها بعد از اتمام سطح یک برای ادامه تحصیل به حوزه استان خود خواهند آمد و بعد از اتمام تحصیل در استان مربوطه مشغول فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی می‌شوند که با این کار از تراکم حوزه قم نیز کاسته خواهد شد.
مقتدایی با اشاره به اینکه حوزه‌های اهل تسنن از تجهیزات قابل توجهی برخوردارند، حوزه‌های علمیه شیعی در شهرهای مرزی را فاقد تجهیزات دانست و افزود: تقویت حوزه‌های شهرستان‌ها از استان‌های مرزی شروع خواهد.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.

پر بازدیدترین ها

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

امروزه رسانه‌ها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانه‌ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
Powered by TayaCMS