دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، سیستم هوشمند امتحانات

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سیستم هوشمند امتحانات در این حوزه علمیه گفت: نمرات طلاب پس از پنج روز از زمان امتحان در این سیستم هوشمند قابل رویت است.
No image
معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، سیستم هوشمند امتحانات

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سیستم هوشمند امتحانات در این حوزه علمیه گفت: نمرات طلاب پس از پنج روز از زمان امتحان در این سیستم هوشمند قابل رویت است.

حجت‌الاسلام اکبر یزدی‌نیا پور،معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این معاونت در امتحانات پایان سال ومردادماه حوزه علمیه اصفهان پرداخت.

وی اظهار داشت: امتحانات پایان سال تحصیلی از چهارم تیر آغاز شد و تا بیست و چهارم تیر ماه ادامه داشت که در مجموع از 630عنوان درسی از طلاب پایه های یک تا ده امتحان گرفته شد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان از جمله ویژگی های امتحانات این دوره را صدور کارت رایانه‌ای بارکددار برای طلاب عنوان کرد وافزود: حضور وغیاب طلاب در امتحانات تیر ومرداد به وسیله رایانه انجام شد و نتیجه هر امتحان تقریبا پنج روز پس از هر امتحان در دستگاه هوشمند مرکز قابل رویت بود.

حجت الاسلام یزدی‌نیا پور با اشاره به برگزاری امتحانات در پنج حوزه اصفهان، زرین‌شهر، شهرضا، خوانسار ونایین اظهار داشت: به منظور بر طرف شدن مشکل ایاب وذهاب طلاب این پنج حوزه بر اساس نزدیکی برخی از مدارس به همدیگرانتخاب شد.

وی از جمله ویژگی های دیگر امتحانات تایستان امسال را تکثیر اوراق امتحانی به نام هر طلبه عنوان کرد وادامه داد: با وجود قرار گرفتن نمرات طلاب در دستگاه هوشمند مرکز، همه نمرات را به صورت یکجا در ابتدای مردادماه به مدارس تحت پوشش ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به این که امتحانات ارتقایی حوزه علمیه اصفهان از سیزدهم مرداد آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد، اظهار داشت: نمرات طلاب شرکت کننده در این مرحله به صورت یکجا، پنجم شهریور ماه به مدارس ابلاغ می شود .

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان در خصوص رسیدگی به اعتراضات گفت : اعتراضات در دو مرحله انجام شد که در مرحله اول نمرات زیر دوازده، بلافاصله پس از تصحیح اول صورت گرفت، ولی اعتراض به نمرات بالای دوازده در مهر ماه رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام یزدی‌نیا پور برنامه ریزی در جهت ارتقای سطح علمی طلاب واساتید و نظم بخشی به برنامه‌های درسی حوزه‌های علمیه و طلاب را از جمله وظایف مهم این معاونت دانست و افزود: سال تحصیلی آینده برای طلاب پایه های یک تا شش از نهم شهریورآغاز می‌شود، ولی به دلیل وجود شرایط خاص ماه مبارک وبرنامه های تبلیغی طلاب، پایه های هفت تا ده برنامه درسی خود را پس از ماه رمضان آغاز می‌کنند.

    منبع: www.rasanewz.com

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.

پر بازدیدترین ها

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

امروزه رسانه‌ها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانه‌ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS