دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نبود دانشگاه‌های ایران در لیست دانشگاه‌های برتر ، ناشی از ضعف اطلاع‌رسانی است

No image
نبود دانشگاه‌های ایران در لیست دانشگاه‌های برتر ، ناشی از ضعف اطلاع‌رسانی است به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، منصور کبگانیان در نشست روسای دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه مستندات علمی ایران در ISI سال گذشته حدود هفت هزار عنوان بود، افزود: فراخوان طرح‌های کلان و ملی پژوهشی جهت ارسال به ریاست‌جمهوری در سه فاز صورت پذیرفته است، فاز اول مربوط به 60 پروژه کلان به ارزش 220 میلیارد بود که در دهم مهر به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شد، فاز دوم مربوط به تعداد 50 پروژه به ارزش 350 میلیارد ریال است که 22 آبان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شد و فاز سوم نیز مربوط به فراخوان وسیع و گسترده با مهلت ارسال تا تاریخ هفتم آذرماه است.
معاون پژوهشی وزارت علوم درباره رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اظهار کرد: معیارهای ارزیابی رتبه بندی دانشگاه‌ها در بحث پژوهش 50 درصد، در بحث آموزشی 35 درصد، در بخش وجهه بین المللی 7 درصد ، امکانات سه درصد است.
وی با اشاره به اینکه معیارهای ارزیابی پژوهشی شامل کیفیت پژوهش با 15 درصد، کارایی پژوهش با 15 درصد، حجم پژوهش با 8 درصد، نرخ رشد کیفیت پژوهش با 5 درصد، نرخ رشد کارایی پژوهش با 5 درصد و جوایز با 2 درصد است، گفت: نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو، نسبت اعضای بین المللی به کل اعضای هیئت علمی و نسبت دانشجویان بین المللی به کل اعضای دانشجویان از جمله معیارهای وجهه بین المللی است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
تلویزیون وتربیت دینی کودکان

تلویزیون وتربیت دینی کودکان

نتايج تحقيق، نشان مي‌دهد که تلويزيون داراي تأثيرات مثبت ومنفي بر کودکان است. در اين رسانه مي‌توان با استفاده از شيوه‌هاي اعطاي بينش، اسوه‌سازي، تلقين والقا، آراستن ظاهر وتزيين کلام در جهت تربيت ديني کودکان گام برداشت. همچنين...
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.

پر بازدیدترین ها

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان

امروزه رسانه‌ها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانه‌ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
جهانی شدن و بحران مادری

جهانی شدن و بحران مادری

مقاله حاضر با نگاه نقادانه به روند جهانی‌شدن در حوزۀ مادری، به بررسی سه بعد از ابعاد این روند(موقعیت ساختاری، بعد فرهنگی و سیاسی) و عناصر هر یک و ارتباط آنان بر تغییرات نقش مادری در جهان پرداخته است.
رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن  در تربيت ديني

رويكرد اسلامي در بهره گيري از رسانه های پست مدرن در تربيت ديني

در پژوهش حاضر، تبيين رسالت فناوري و رسانه‌ها بر تربيت ديني در فرايند جهاني‌شدن مورد بررسي قرارگرفته است. روش انجام این پژوهش، توصيفي و از نوع تحليل اسنادي بوده...
ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

ارتباط رسانه و تربیت در مصاحبه با سید حمید خندان

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد ميرخندان، عضو مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، دانشجوي دکتري رشتة فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
Powered by TayaCMS