دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

100 هزار جلد کتاب به 200 کتابخانه عمومی روستایی گیلان می‌رود

No image
100 هزار جلد کتاب به 200 کتابخانه عمومی روستایی گیلان می‌رود مدیر امور کتابخانه‌های عمومی گیلان از قول مساعد دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای تامین 100 هزار جلد کتاب مورد نیاز 200 کتابخانه عمومی روستایی در دست احداث این استان خبر داد.
محمد احمدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح پیشنهادی‌اش برای ساخت کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی و دورافتاده که به تصویب انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان نیز رسیده است، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین ما (مدیریت امور کتابخانه‌های عمومی گیلان) و معاونت عمرانی استانداری به امضا رسیده، قرار شده است در مراکز دهیاری‌ها و روستاهایی که شورای روستا دارند، 200 کتابخانه عمومی تاسیس شود. البته رده این کتابخانه‌ها پائین است و در واقع قرار است این کتابخانه‌ها در مراکزی مانند بهداری‌ها و مدارس راه اندازی شود.
وی افزود: 200 روستایی که قرار است در آنها کتابخانه راه بیفتد، شناسایی و مشخص شده اند. این روستاها در 16 شهر استان واقع شده اند و استانداری تامین اعتبار مورد نیاز برای این کتابخانه ها را تقبل کرده است. البته قرار نیست در این طرح ساخت و ساز جدیدی صورت گیرد و بنابراین بار مالی خاصی هم برای دولت ندارد جز تامین قفسه ها، کمدها، صندلی ها، میزها و وسایلی از این دست. در واقع تجهیزات این کتابخانه ها از منابع مربوط به تجمیع عوارض توسط استانداری تامین می شود.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
Powered by TayaCMS