دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

13 هزار مسجد بدون خطیب در استان اسکندریه مصر

No image
13 هزار مسجد بدون خطیب در استان اسکندریه مصر به دلیل کمبودهای مالی که مساجد اسکندریه مصر با آنها مواجه هستند، 13 هزار مسجد این استان زیر نظر وزارت اوقاف این کشور بدون خطیب هستند، آن هم در شرایطی که تعداد بسیاری مبلغ از آموزشگاهها و دانشکده‌های دینی فارغ التحصیل شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از محیط ، در این راستا اعضای کمیته امور دینی از شوراهای محلی خواستند نسبت به این مسئله اقدام کرده و با حمایت خطیبان و سود رسانی به آنها مشکلاتشان را برطرف کنند.
عیسی رئیس کمیته امور دینی مصر در جلسه ای اعلام کرد: این در حالی است که برخی از منبرهای مساجد از سوی افراد غیر متخصص اداره می شود که باید به سرعت دست به کار شد و آنها را مهار کرد.
ابراهیم فهمی کامل معاون رئیس کمیته تصریح کرد: بیشتر مساجد وابسته به وزارت اوقاف در اسکندریه از کمبود خطیب در رنج هستند، آن هم در شرایطی که تعداد کافی مبلغ از آموزشگاه‌های آماده سازی مبلغان و نیز از دانشکده های اصلی دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده اند. از این رو از شوراهای محلی خواست تا به سرعت در این راستا اقدام کنند.
شیخ عبدالله شبلی معاون وزارت اوقاف استان نیز گفت: به این منظور باید از ائمه و مبلغان حمایتهای مالی شود چرا که با وجود تعداد زیاد آنها، مساجد ائمه و خطیب ندارند، از این رو باید درخواستهای مادی و دستمزدهای آنها را در نظر گرفت.
این در حالی است که وزارت اوقاف مصر اعلام کرده بود: این وزارتخانه بر فعالیتهای 99 هزار مسجد نظارت دارد تا بر اماکن دینی نظارت داشته باشد تا از بسته شدن مساجد توسط افراد سودجو جلوگیری شود.
از سوی دیگر این وزارت تصریح کرده بود که نیاز شدیدی به بازسازی مساجد وجود دارد، از این رو 20 درصد اموال زکات به مساجد اختصاص یافت. همچنین طرحی برای تأسیس صندوقی جهت تعمیر و بازسازی مساجد ارائه شد که از سوی پارلمان مصر در دست بررسی است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
Powered by TayaCMS