دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آثار اسلامی در معرض خطر بررسی می‌شوند

No image
آثار اسلامی در معرض خطر بررسی می‌شوند همایش دو روزه "آثار اسلامی در معرض خطر" با هدف بررسی وضعیت آثار باستانی در حال تخریب از امروز یکشنبه 4 آذر ماه در الجزایر بررسی می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تشرین، میراث فرهنگی مادی و غیرمادی کشورهای اسلامی به ویژه میراث در معرض تخریب مانند قدس، دیوارها و آثار اسلامی دیگر در فلسطین اشغالی و میراث فرهنگی در عراق در این همایش بررسی می شوند.
شرکت کنندگان در همایش استثنایی وزیران و مسئولان فرهنگی اسلامی در الجزایر انتخاب قدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2009 را مورد بررسی قرار می دهند.
طی این همایش قرار است میراث جهانی که تعداد آنها 60 مکان در 13 کشور اسلامی چون مصر، عراق، یمن و فلسطین است و در لیست میراث فرهنگی در معرض خطر ثبت شده، بررسی شوند.
این همایش دو روزه در زمینه حمایت از میراث فرهنگی، اداره آنها و تثبیت آنها در مقیاسهای بین المللی خواهد بود.
با توجه به اینکه شهر قدس دارای 200 اثر اسلامی، 60 اثر مسیحی و 1 اثر یهودی است، طی این همایش آثار فوق مورد بررسی قرار می گیرند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS