دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آرای فقهی آیت‌الله فاضل لنکرانی؛ تکیه‌گاه حوزه در دوران غربت اندیشه امام بود

No image
آرای فقهی آیت‌الله فاضل لنکرانی؛ تکیه‌گاه حوزه در دوران غربت اندیشه امام بود رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در همایش «بررسی شیوه استنباط و نوآوری‌های فقهی حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی» گفت: آرای فقهی حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی تکیه‌گاه حوزه در دوران غربت اندیشه حضرت امام(ره) بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسن ربّانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در همایش «بررسی شیوه استنباط و نوآوری‌های فقهی حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی» که بیستم خردادماه در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، شخصیت‌های علمی را از سرمایه‌های علمی کشور خواند و گفت: تجلیل و تکریم این علما و دانشمندان نمی‌تواند به نظام سنتی متعارف در حوزه علمیه محدود باشد و بایستی با برگزاری نشست‌های علمی، جایگاه علمی آن فرزانگان را احیا کنیم.
وی در ادامه افزود: دفتر تبلیغات اسلامی افتخار دارد که نخستین سلسله از این جلسات را با نام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌کند.
حجت‌الاسلام سید حسن ربانی درس خارج حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی را از برجسته‌ترین دروس خارج حوزه علمیه خواند و اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، آرای فقهی آن مرجع فقید تکیه‌گاهی برای حوزه علمیه، طلاب و فضلا در دوران غربت اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) بود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS