دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله استادی؛ جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت نگیرد، جامعه اسلامی نیست

No image
آیت الله استادی؛ جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت نگیرد، جامعه اسلامی نیست
آیت الله استادی در جمع عزادارن حسینی گفت: مردم باید با تاسی به امام حسین (ع) نماز اول وقت را احیا کنند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، در جمع عزاردان حسینی حرم حضرت معصومه(س) همه مسلمانان جهان رابه زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر فرا خواند و گفت: اگر امام حسین(ع) هدف از قیام خونین خود را اصلاح امت رسول خدا(ص) معرفی می کند؛ بی گمان منظور از اصلاح امت، همان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در زمان آن حضرت، نهی از منکر مبارزه با یزید بود.
 
وی در ادامه افزود: اگر مردم در جامعه اسلامی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند از دیگر جوامع متمایز می گردند و به فرمایش قرآن در زمره بهترین امت‌ها قرار می‌گیرند.
 
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر ما مسلمانان در اطراف خود زمینه های گناه را ببینیم و به بهانه عدم تاثیر به راحتی از کنار آن بگذریم، دیگر نمی توان گفت جامعه ما یک جامعه اسلامی است؛ زیرا جامعه ای که درخیابان‌ها، ادارات و کوچه و بازار آن گناه صورت گیرد، نمی‌تواند یک جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: اسلامی بودن یک جامعه به این است که احکام الهی در آن اجرا شود. اگر احکام الهی مورد بی توجهی قرار گیرد گناه و فساد فراگیر خواهد شد.
 
 
آیت الله استادی یکی از موثرترین راه‌های جلوگیری از گناه و فساد در زندگی فردی و اجتماعی را شرکت در مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) دانست و خاطر نشان کرد: در زیارت امام حسین(ع) پس از سلام، به آن حضرت تجدید پیمان می‌کنیم از این رو باید با فاصله گرفتن از گناه و معصیت به این عهد و پیمان پایبند باشیم.
 
وی همچنین به اهمیت نماز اول وقت در سیره و روش سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و اظهارداشت: به همه علاقه مندان و دوستداران آن حضرت توصیه می‌کنم تا با تاسی از این امام بزرگوار که در میدان جنگ، نماز اول وقت را به پا داشتند،  نماز خود را در اول وقت به جای آورند و بدین وسیله دوستی و پیوند خود را با امام حسین(ع) دو چندان کنند.
 
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS