دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله استادی؛ عزادار واقعی باید رفتار و کردار حسینی داشته باشد

No image
آیت الله استادی؛ عزادار واقعی باید رفتار و کردار حسینی داشته باشد
امام جمعه موقت قم گفت: قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) در سایه معنویت تحقق می یابد و این بزرگترین درس عاشوراست.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بر یکرنگی اخلاق و رفتار عزاداران امام حسین(ع) با پیام های مکتب عاشورا تأکید و خاطر نشان کرد: تا زمانی که ما از کربلا و عاشورا دم می زنیم، باید رفتار و کردار ما نیز حسینی باشد.                                        
وی در ادامه افزود: کسی که به اعمال خلاف شرع و گناه دست می زند، نمی تواند ادعای پیروی از راه امام حسین(ع) و حادثه عاشورا داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) مبارزه با فساد و احیای ارزش های دینی در جامعه بود، اظهار داشت: در جامعه حسینی نباید مفاسد اخلاقی و اجتماعی و مشکلات اعتقادی وجود داشته باشد.                                 
آیت الله استادی با انتقاد از موضع گیری برخی در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد: چند روز پیش در مورد مشکلات اختلاط دختر و پسر در مدارس و دانشگاه ها مطالبی را نقل کردم که متاسفانه به صورت مکتوب با واکنش یکی از بانوان حاضر در جلسه مواجه شدم. مگر ما قبول نداریم که اسلام با اختلاط زن و مرد مشکل دارد و جایی که زن و مرد با هم باشند زمینه گناه و فساد فراهم می شود.                              
وی همچنین گفت: قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) در سایه معنویت تحقق می یابد و این بزرگترین درس عاشوراست.                            
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کربلا متعلق به یک منطقه و زمان خاصی نیست؛ هرکجا که ظالم و مظلوم وجود دارد، آنجا نیز کربلا است.                                       
وی در پایان تصریح کرد: ما باید در برابر فتنه های زمان و مقابله دشمنان با دین، هوشیار باشیم و تکلیف خود را بدانیم.
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
Powered by TayaCMS