دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ عقاید روشن و تکالیف دینی آسان، دو رمز انتشار سریع اسلام در جهان است.

No image
آیت الله العظمی سبحانی؛ عقاید روشن و تکالیف دینی آسان، دو رمز انتشار سریع اسلام در جهان است.
آیت‌الله سبحانی در جمع نمازگزاران روزه‌دار در مدرسه علمیه حجتیه قم، عقاید و مبانی روشن و تکالیف دینی آسان را دو ملاک برتری اسلام نسبت به سایر ادیان الهی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله جعفر سبحانی، امروز در ادامه جلسات تفسیر سوره رعد که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار می‌شود، با اشاره به تفاوت‌های دین مبین اسلام با ادیان دیگر گفت: عقاید و مبانی مکتب اسلام، همه فهم و عبارات آن برای توده مردم روشن و واضح است.
وی در ادامه افزود: تکالیف دینی و عبادی اسلام نیز بسیار آسان و بر اساس توان افراد تبیین شده است.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشت: بر خلاف مکتب والای اسلام، دین مسیحیت و یهودیت عقاید بسیار بدفهم و تکالیف دینی سخت و مشکل دارند.
آیت‌الله سبحانی بیان داشت: رمز انتشار سریع اسلام در جهان، درک مردم از این دو مزیت بزرگ اسلام نسبت به سایر ادیان است.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از افراط و تفریط برخی مبلغان و انذار و یا تبشیر بیش از اندازه در مناطق تبلیغی، خاطر نشان کرد: مبلغان نباید مردم را نسبت به رحمت الهی مأیوس کرده و یا آنها را به انجام گناه جری کنند.
آیت‌الله سبحانی با اشاره به این که مبلغ موفق کسی است که بتواند مردم را میان خوف و رجا نگه دارد، تأکید کرد: نباید مردم را به شفاعت ائمه اطهار(ع) آن‌چنان امیدوار کنیم که از انجام گناهان ابا نداشته باشند.
استاد سطوح عالی حوزه علیمه قم در پایان فقه تشیع را به دلیل بهره‌گیری از حجت باطنی که همانا عقل است، برتر و بالاتر از فقه‌های دیگر دانست و گفت: فقه پویای شیعی ضمن بهره‌مندی از عقل، عدل را از ظلم تشخیص داده و اصول اجتهادی و مسایل بنیادین و عملی خود را بر اساس عقل و شریعت بنا می‌کند.
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS