دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است

آیت الله العظمی سبحانی گفت: مسئله مهدی موعود (عج) از زمان پیامبر اسلام (ص) شروع نشده، بلکه در امت‌های پیشین هم مسئله مصلح جهان بوده است و شیعیان افتخار می‌کنند که پرچمدار مصلحی هستند که خداوند به آن وعده داده است.
آیت الله العظمی سبحانی؛ مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است
آیت الله العظمی سبحانی؛ مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است

آیت الله العظمی سبحانی گفت: مسئله مهدی موعود (عج) از زمان پیامبر اسلام (ص) شروع نشده، بلکه در امت‌های پیشین هم مسئله مصلح جهان بوده است و شیعیان افتخار می‌کنند که پرچمدار مصلحی هستند که خداوند به آن وعده داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه در جمع زائران در مسجد مقدس جمکران با اشاره به بحث مهدویت، اظهار داشت: مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است و اگر آن را کنار بگذاریم چیزی از تشیع باقی نخواهد ماند.

وی افزود: مهدویت باید برای ما سازنده باشد و نباید فقط به صرف دعا کردن، خود را منتظر بنامیم، بلکه کسانی که شیفته آن حضرت هستند باید مراقب عاطفه دینی خود باشند تا شیادان از آن سوء ‌استفاده نکنند.

سبحانی خاطرنشان کرد: جوانان باید همیشه دنبال مراجع و علمای دینی باشند و اگر مسئله یا شبهه‌ای برای آنان پیش آمد، حقیقت را با آنان در میان بگذارند تا به واقع هدایت شوند.

این استاد حوزه گفت: همه ائمه (ع) به بحث مهدویت اشاره کرده‌اند و اگر نام حضرت در نزد آنان برده می‌شد فوراً به احترام نام ایشان قیام می‌کردند.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) بهترین عمل امت را انتظار فرج دانست و افزود: خداوند در این عصر، نظام جمهوری اسلامی و در رأس آن ولی فقیه و قانون اسلامی را به ما عنایت کرد و ما به شکرانه این نعمت باید شاکر خداوند باشیم.

سبحانی خاطرنشان کرد: جوانان در لب پرتگاه قرار گرفته‌اند و خانواده‌ها باید تلاش کنند برای در امان ماندن آنان از دام دشمنان، فرزندان را از همان دوران کودکی به امور معنوی دعوت کنند تا زمینه برای ظهور امام زمان (عج) آماده شود.

وی، توسل به امام زمان (عج) و صدقه دادن برای ایشان را بسیار ارزشمند بیان کرد و گفت: صدقه دادن برای آن حضرت، احترام به امام زمان (عج) است.

    منبع: http://www.isna.ir

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS