دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با انتقاد از امیر بحرین ؛ امروز کسانی بر مسلمان‌ها حاکم شده‌اند که علم دارند .اما جاهلند

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با انتقاد از امیر بحرین ؛ امروز کسانی بر مسلمان‌ها حاکم شده‌اند که علم دارند .اما جاهلند آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نقص جامعه امروز را نقص معرفتی دانست که موجب دوری انسان از خداوند می‌شود.
به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از سپاهیان با اشاره به اهمیت بصیرت دینی، گفت: معرفت در امر دین موضوعی است که همه باید به دنبال آن باشند تا به وسیله آن به کمالات دست پیدا کنند.
وی با بیان این‌که هدف از خلقت انسان معرفت پیدا کردن نسبت به خداوند است، افزود: کسانی که می‌خواهند به کمال برسند باید مسیر معرفت و بصیرت را بپیمایند.
صافی گلپایگانی با تاکید بر یقین پیدا کردن انسان نسبت به خداوند، تاکید کرد: یقین داشتن انسان را به مقامات بالا می‌رساند و وقتی انسان به یقین دست یافت، بود و نبود مادیات برایش تفاوتی ندارد.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که مسلمانی افتخار ماست، تصریح کرد: کسی که دین و قرآن دارد چیزی در دنیا و آخرت کم ندارد حتی اگر تمام دنیا را هم از او بگیرند.
وی گفت: خط ائمه اطهار (ع) باید در جامعه برپا شود و زن‌های ما زهرایی باشند و حجاب را رعایت کنند و او را الگوی خود قرار دهند.
صافی گلپایگانی در پایان با انتقاد از عملکرد امیر بحرین که یک زن یهودی را به عنوان سفیر کشورش به آمریکا فرستاد، خاطرنشان کرد: امروز کسانی بر مسلمان‌ها حاکم شده‌اند که علم دارند اما جاهلند علمی که انسان را از خدا دور می‌کند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS