دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ استکبار شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه می‌راند

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ استکبار شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه می‌راند
آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی گفت: اجانب و بیگانگان وقتی پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی را در عرصه‌های مختلف می‌بینند، تلاش می‌کنند تا شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه برانند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به شیوه‌های مقابله سیاستمداران غرب با پیشرفت‌های مسلمانان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: وقتی حزب‌الله در جنگ 33 روزه به پیروزی رسید، آمریکا برای انحراف و فریب افکار عمومی ملت خود، مباحث فرعی را مطرح کرد تا مردم عظمت آن پیروزی را درک نکنند.
وی با اشاره به قوانین حاکم بر نظام خلقت، عنوان کرد: بشر امروز در اثر پیشرفت‌های علمی بسیاری از مشکلات را حل کرده اما مسئله حیات و مرگ را هنوز حل نکرده است.
این مرجع تقلید ادامه داد: بشر نمی‌تواند زندگانی و حیات را بیافریند و مسئله شبیه‌سازی، ایجاد حیات نیست بلکه بخشی از موجود زنده‌را در شرایط ویژه‌ پرورش می‌دهند، بدون‌آنکه به آن حیات مجددی بدهند.
مکارم شیرازی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و روحی و عکس‌العمل انسان‌ها در برابر حوادث، بیان داشت: ظرفیت انسان‌ها بسیار متفاوت است، برخی مقام کوچکی که پیدا می‌کنند دوستان خود را فراموش می‌کنند و خود را گم می‌کنند، ولی برخی به واسطه سعه صدر در سخترین شرایط خود را فراموش نمی‌کنند و مقام و موقعیت در شخصیت آنها تاثیر گذار نیست.
وی با اشاره به فرازهایی از مبارزات حضرت ابراهیم (ع) با کفار به ویژه نمرود، گفت: نمرود به واسطه کسب حکومت و ثروت به انسان مغروری تبدیل شده‌ بود و خدا را انکار می‌کرد و حضرت ابراهیم (ع) در مناظره با او به مهمترین مسئله آفرینش، یعنی حیات و مرگ پرداخت.
این مرجع تقلید افزود: ستمکاران وقتی جایگاه و موفقیت خود را در خطر می‌بینند به مغالطه‌کاری و جنگ روانی روی می‌آورند.
مکارم شیرازی لجاجت را مهمترین ویژگی اخلاقی افراد ستمکار برشمرد و بیان داشت: انسانی که لجوج باشد، هیچگاه مورد هدایت خدا قرار نمی‌گیرد، زیرا هدایت ویژه افرادی است که زمینه آن را داشته باشند.
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS