دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ استکبار شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه می‌راند

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ استکبار شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه می‌راند
آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی گفت: اجانب و بیگانگان وقتی پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی را در عرصه‌های مختلف می‌بینند، تلاش می‌کنند تا شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه برانند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به شیوه‌های مقابله سیاستمداران غرب با پیشرفت‌های مسلمانان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: وقتی حزب‌الله در جنگ 33 روزه به پیروزی رسید، آمریکا برای انحراف و فریب افکار عمومی ملت خود، مباحث فرعی را مطرح کرد تا مردم عظمت آن پیروزی را درک نکنند.
وی با اشاره به قوانین حاکم بر نظام خلقت، عنوان کرد: بشر امروز در اثر پیشرفت‌های علمی بسیاری از مشکلات را حل کرده اما مسئله حیات و مرگ را هنوز حل نکرده است.
این مرجع تقلید ادامه داد: بشر نمی‌تواند زندگانی و حیات را بیافریند و مسئله شبیه‌سازی، ایجاد حیات نیست بلکه بخشی از موجود زنده‌را در شرایط ویژه‌ پرورش می‌دهند، بدون‌آنکه به آن حیات مجددی بدهند.
مکارم شیرازی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و روحی و عکس‌العمل انسان‌ها در برابر حوادث، بیان داشت: ظرفیت انسان‌ها بسیار متفاوت است، برخی مقام کوچکی که پیدا می‌کنند دوستان خود را فراموش می‌کنند و خود را گم می‌کنند، ولی برخی به واسطه سعه صدر در سخترین شرایط خود را فراموش نمی‌کنند و مقام و موقعیت در شخصیت آنها تاثیر گذار نیست.
وی با اشاره به فرازهایی از مبارزات حضرت ابراهیم (ع) با کفار به ویژه نمرود، گفت: نمرود به واسطه کسب حکومت و ثروت به انسان مغروری تبدیل شده‌ بود و خدا را انکار می‌کرد و حضرت ابراهیم (ع) در مناظره با او به مهمترین مسئله آفرینش، یعنی حیات و مرگ پرداخت.
این مرجع تقلید افزود: ستمکاران وقتی جایگاه و موفقیت خود را در خطر می‌بینند به مغالطه‌کاری و جنگ روانی روی می‌آورند.
مکارم شیرازی لجاجت را مهمترین ویژگی اخلاقی افراد ستمکار برشمرد و بیان داشت: انسانی که لجوج باشد، هیچگاه مورد هدایت خدا قرار نمی‌گیرد، زیرا هدایت ویژه افرادی است که زمینه آن را داشته باشند.
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS