دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ برای مقابله با جریانات انحرافی، کمیته های تخصصی تشکیل شود

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ برای مقابله با جریانات انحرافی، کمیته های تخصصی تشکیل شود
آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی گفت: تمام مکتب‌ها و گروه‌های انحرافی که در قالب دین فعالیت می‌کنند، سرچشمه خارجی دارند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها اظهار کرد: مسوولان ادارات سازمان تبلیغات باید مرتباً تحت آموزش‌های تخصصی باشند و در غیر این صورت از زمان خود عقب می‌افتند.
وی لازمه موفقیت در کارهای فرهنگی را به روز بودن و آگاهی از شرایط دانست و تصریح کرد: طبق روایاتی که در کتب معتبر روایی آمده است حتی معصومین (ع) مرتباً تحت آموزش‌های الهی بود‌ه‌اند.
مکارم ‌شیرازی با اشاره به گسترش توطئه‌های فرهنگی در دنیای کنونی، بیان داشت: از همین رو باید آخرین اطلاعات را از تحولات ملی و بین‌المللی در عرصه‌های دین، فرهنگ و سیاست داشت.
این استاد حوزه افزود: پیشنهاد می‌کنم گروهی دایمی در سازمان تبلیغات اسلامی برای شناسایی جدیدترین شبهات و گروه‌های انحرافی و نحوه پاسخ‌گویی به شبهات و برخورد با منحرفین تشکیل شود.این گروه باید از فضلا و شخصیت‌های برجسته تشکیل شود و نتیجه مطالعات آنها در اختیار علما قرار بگیرد.
وی سودجویی و شهوت‌رانی را از انگیزه‌های پیدایش نحله‌ها و گروه‌های انحرافی برشمرد و گفت: بیشترین انگیزه‌ها در شرایط کنونی به مباحث سیاسی برمی‌گردد زیرا، دشمنان به دنبال از بین بردن مذهب به وسیله مذهب هستند.
مکارم‌ شیرازی، تعصبات قومی را از دیگر انگیزه‌های ایجاد فرقه‌های انحرافی ذکر و تصریح کرد: وهابیت بر اساس عوامل سیاسی و تعصبات قومی شکل گرفته است و اقدامات خرابکارانه آنها موجب آبروریزی است.
وی علت تلاش دشمن برای ایجاد و تقویت فرقه‌ها و مکاتب انحرافی را پیشرفت روزافزون اسلام ناب در سراسر دنیا دانسته و یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاخ آمریکا، و با مقاومت جانانه لبنان شاخ اسرائیل در منطقه شکسته شد و لذا به دست و پا افتاد‌ه‌اند تا به آئین ناب محمدی (ص) آسیب وارد کنند.
این استاد درس خارج فقه حوزه با تاکید بر این‌که نباید بهانه به دست دشمنان بدهیم، گفت: برخی اقدامات نابخردانه در بعضی مجالس مذهبی به اقدامات دشمن کمک می‌کند.
وی افزود: ائمه معصومین (ع) ما را از چنین اقداماتی بر حذر داشته‌اند و قرآن نیز صراحتاً بر ندادن بهانه به دست دشمن تاکید دارد.
مکارم ‌شیرازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حرف اول در عالم اسلام را پیروان اهل‌بیت (ع) می‌زنند و چشم‌ها به سوی پیروان این مکتب دوخته شده است.
وی توجه به مقتضیات زمان در موضع‌گیری‌ها و برنامه‌های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: متاسفانه برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند که باید دویست سال قبل متولد می‌شدند.
مکارم شیرازی یادآور شد: رمز پیروزی امام (ره) این بود که جلوتر از زمان خود را درک می‌کرد و بر همان اساس حرکت می‌کرد.
وی با اشاره به موضع‌گیری اخیر خود در خصوص محکومیت اهانت به قرآن در همایش سازمان میراث فرهنگی گفت: ما نمی‌توانیم در برابر بی‌احترامی به قرآن ساکت بنشینیم و لو اینکه بر ضد ما مطالبی هم گفته بشود.
مکارم ‌شیرازی افزود: بنده حاضرم آبروی خود را در راه قرآن و مقدسات اسلامی نثار کنم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تخصصی شدن کارهای فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید برای مقابله با جریانات مختلف انحرافی، کمیته‌های تخصصی تشکیل داد.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS