دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تهدید کار انسان‌های بی منطق است

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تهدید کار انسان‌های بی منطق است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) با این که به سنگ سار، تهدید شده بود ولی این تهدیدها در اهداف و برنامه‌های ایشان تغییری ایجاد نکرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با تسلیت روز رحلت حضرت خدیجه(س) گفت: بانوان باید حضرت خدیجه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تفسیر سوره مریم، به شجاعت و دلیری حضرت ابراهیم خلیل(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: آن پیامبر الهی با این که از سوی بسیاری از بت پرستان تهدید می‌شد، هرگز در برابر آنان ترسی به خود راه نداد، زیرا بر اساس آموزه‌های دینی نباید از تهدید دشمن ترسید.
وی در ادامه با اشاره به این که تهدید، همواره کار انسان‌های بی‌منطق است، تاکید کرد: بت‌پرستان می‌خواستند با تهدید حضرت ابراهیم(ع)، مردم را از دین الهی بازدارند، ولی‌ ایشان در برابر آن‌ها ایستادگی کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) با این که به سنگ‌سار تهدید شده بود، ولی این تهدیدها در اهداف و برنامه‌های وی خللی ایجاد نکرد.
این مرجع تقلید در برداشتی از سوره مریم به پیام مقاومت حضرت ابراهیم در برابر بت پرستان اشاره کرد و افزود: عصبانی نشدن در برابر افراد لجوج، نترسیدن از تهدیدها و پاسخ بدی را خوبی دادن از پیام‌های اصلی این مقاومت است.
وی در ادامه گفت: افرادی که سعه صدر دارند در مقابل بدی‌ها، با خوبی برخورد می‌کنند و فشارها برآن‌ها تاثیری نخواهد گذاشت.
این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در بخشی از سخنان خود  به داستان سعه صدر مالک اشتر اشاره کرد و اظهار داشت: ما شیعیان علی(ع) باید از مالک اشتر الگو بگیریم که به تمام بدی‌های که به وی شد با خوبی پاسخ گفت.
وی ادامه داد: اگر مردم به اعمال ناشایست دیگران، پاسخ خوبی دهند، بسیاری از پرونده‌ها قضایی کاهش خواهد یافت.
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS