دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله امینی؛ با افزایش امکانات مادی زمینه حضور جوانان را در مساجد فراهم آورید

No image
آیت الله امینی؛ با افزایش امکانات مادی زمینه حضور جوانان را در مساجد فراهم آورید آیت الله امینی در گردهمایی ائمه جماعات استان قم گفت: ائمه جماعات در بهبود وضعیت مساجد شهر و کشور مسؤولیت دارند و در صورت کوتاهی باید در قیامت پاسخگو باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله امینی، امام جمعه موقت قم، 26 تیرماه، در گردهمایی ائمه جماعات استان قم، با اشاره به فضایل شخصیتی امیرالمؤمنین علی(ع) خاطر نشان کرد: مولای متقیان علی(ع) شخصیتی بی‌نظیر در طول تاریخ و مورد احترام همه آزادی خواهان و عدالت‌جویان عالم است.
وی در ادامه با اشاره به شخصیت جامع این امام همام اظهار داشت: شیعیان می‌توانند در همه ابعاد مختلف زندگی، از آن حضرت الگو گرفته و رفتار ایشان را در زندگی خود به‌کار گیرند.
آیت الله امینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ائمه جماعات باید افزون بر اقامه نماز در مساجد، در اندیشه تقویت روح و انسان سازی مأمومان خود باشند.
وی در ادامه با انتقاد از وضع کنونی جوانان در جامعه تأکید کرد: ائمه جماعات باید با پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و اعتقادی جوانان، مبانی دینی را در جامعه رشد و تعالی دهند.
امام جمعه موقت قم با بیان این که مسجد یکی از نهادهای جذب جوانان به سوی معنویت است، خاطر نشان کرد: مسؤولان باید با فراهم آوردن امکانات مادی در مساجد، حضور پرشور مردم و نسل جوان و نوجوان را در این نهاد مقدس فراهم کنند.
آیت الله امینی در پایان خواستار تشکیل کتابخانه‌های فعال در مساجد شد و گفت: ائمه جماعات در بهبود وضعیت مساجد شهر و کشور مسؤولیت دارند و در صورت کوتاهی باید در قیامت پاسخگو باشند.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS