دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله تحریری سیره زندگانی آیت الله ملکی تبریزی الگوست

No image
آیت الله تحریری سیره زندگانی آیت الله ملکی تبریزی الگوست آیت الله محمدباقر تحریری سیره و منش زندگانی آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی را الگوی بشر دانست.
آیت الله محمدباقر تحریری در حاشیه کنگره بزرگداشت آیت الله ملکی تبریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بحث درباره شخصیت این عالم ربانی بسیار سخت و زمان بر است، ولی آنچه را که باید در تبیین شخصیت این عارف بالله گفت، اینست که سیره زندگانی آیت الله ملکی تبریزی اسوه و الگوی بشر و نسل امروز ایران است.
وی افزود: بایستی با مطالعه مراحل مختلف زندگانی این عالم ربانی، به تحلیل ابعاد شخصیتی این عالم ربانی پرداخت.
آیت الله تحریری خاطر نشان کرد: باید دید علمای بزرگ اسلام در مواجهه با مشکلات چه رفتاری داشته اند و چگونه با ذات اقدس الهی ارتباط برقرار می کردند.
وی افزود: علمای عارف و زاهد اسلام با درک اینکه تمامی موجودات عالم در اختیار انسان هستند تا بشر عابد درگاه احدیت باشد، روی به عارفان حقیقی آورده و تقوای الهی پیشه کرده اند.
آیت الله تحریری تصریح کرد: مرحوم آیت الله ملکی تبریزی نیز جزو این عالمان مجاهد و عارف بالله بود که مخلصانه حقیقت زندگی دنیوی را درک کرد و به لقاءالله رسید.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین کنگره هایی در جهت شناساندن علمای عارف و زاهد بسیار موثر و مفید است، گفت: خوشبختانه جهان تشیع همواره از وجود چنین عرفایی بهره برده است، اما متاسفانه کمتر کسی با ابعاد شخصیتی ایشان آشناست.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS