دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله جوادی آملی؛ استفاده سهمین برای کمک به غزه جایز است

No image
آیت الله جوادی آملی؛ استفاده سهمین برای کمک به غزه جایز است
پیرو استفتاء برخی از مؤمنین در مورد اینکه آیا می‌توان بخشی از وجوهات سهمین را به مردم ستم دیده غزه اختصاص داد یا خیر، آیت‌الله جوادی آملی پرداخت زکات و ثلث سهمین را جایز دانستند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، در این استفتاء آمده است:
«سلام علیکم؛ با عنایت به فجایع دلخراش فلسطین و استمرار جنایات همه‌جانبه استکبار و صهیونیست خون‌آشام با تداوم محاصره باریکه غزه و نسل‌کشی توأم با کشتار بی‌رحمانه زنان، مردان و کودکان که حاصل آن در آستانه فاجعه انسانی قرار گرفتن پاره‌ تن اسلام و آمار فزاینده ویرانی بیمارستان‌ها، مساجد و ... همچنین معلولیت‌ها و زخمی‌های ساکنین آن می‌باشد لذا از محضر شریف حضرتعالی استدعا دارد نظر مبارک راجع به جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی خاصه اختصاص بخشی از وجوهات (سهمین) به این مهم را مرقوم فرمایید.
آیت‌الله جوادی آملی در پاسخ عنوان کرد: پرداخت زکات و ثلث سهمین مبارکین جایز و امید قبول خداوند خواهد بود.
 
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS